Nástup po rodičovské dovolené

• (neregistrovaný)

14. 8. 2008 0:02

Prosím o radu, chtěla bych nastoupit zpět do práce po dovršení tří let věku dítěte, ale ten vychází zhruba do poloviny školního roku. Jelikož pracuji jako učitelka, chtěla jsem se zeptat, zda mě zaměstnavatel musí od té půli roku zaměstnat, nebo mě nutit nastoupit na začátku školního roku, kdy dítěti buď nebudou tři, nebo mu budou tři a půl.Děkuji za odpověď._

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 8. 2008 9:44

Katuška (neregistrovaný)

Re: nástup po rodičovské dovolené
      pokud máte podepsanou žádost o poskytnutí rodičovské dovolené do 3 let věku dítěte, pak Vás zaměstnavatel nemůže nutit nastoupit dřív. Dokonce kdybyste sama chtěla nastoupit dříve a on Vás nechtěl, nemusí Vám dřívější nástup umožnit.

• 14. 8. 2008 9:56

xy5 (neregistrovaný)

a nutit Vás nastoupit ve 3,5 letech (byť byste pobírala rodič. příspěvek - ten s tím nemá vůbec nic společného), tak už nebudete splňovat podmínku, že čerpáte rodič. dovolenou (to je volno u zam-tele), protože ta je ze zákona jen do 3 let. Jedině byste mohla požádat o neplac. volno na tu dobu od 3 let do konce prázdnin, ale k tomu Vás nesmí a nemůže zam-tel nutit. Pokud byste ale na tuto možnost přistoupila, potom (pokud byste již v té době nepobírala rodič. příspěvek) byste se musela nahlásit na své zdrav. pojišťovně a doložit, že se staráte o dítě do 7 let, a potom by za Vás byl plátcem ZP stát, takže byste neplatila z neplac. volna zdrav. poj.

• 14. 8. 2008 11:32

balda (neregistrovaný)

>>>Prosím o radu, chtěla bych nastoupit zpět do práce po
      >>>dovršení tří let věku dítěte, ale ten vychází zhruba
      >>>do poloviny školního roku. Jelikož pracuji jako
      >>>učitelka, chtěla jsem se zeptat, zda mě zaměstnavatel
      >>>musí od
      >>>té půli roku zaměstnat, nebo mě nutit nastoupit na
      >>>začátku školního roku, kdy dítěti buď nebudou tři,
      >>>nebo
      >>>mu budou tři a půl.Děkuji za odpověď._
      >>