Re: porušování zákona zaměstnavatelem
>Pracuji jako prodavačka,dělám 12 hodin krátký a dlouhý
>týden.Máme zakázané pauzy,za celých 12 hodin by jsme
>si neměli dojít ani na záchod,protože by jsme neměli
>zavřít za celý den obchod. 23.11.2007 se otevřel obchod
>a já nastoupila do svého prvního zaměstnání,jako
>neznalá smluv jsem podepsala hmotonou zodpovědnost,ale
>majitelka obchodu od začátku co otevřela nemá zabezpečený
>obchod proti krádežím,ve vchodu má bránu která by měla
>upozornit prodavačku,že si někdo něco odnáší z
>obchodu.Brána je špatně nainstalovaná a nefunguje jak by
>měla,byly na to zde i opraváři a odmítli bránu
>nainstalovat správně jak by měli,protože to instaloval kdysi její
>přítel který tomu vůbec nerozumí.Během dvou nebo tří
>měsíců nám ukradli oblečení z obchodu a ona řekla že se
>to dá k odepsaní do daní. 23.7. jsem odeslala svou
>výpověď,a ona si najednou vzpoměla,že chce vše zaplatit s
>tím že nedostanu výplatu kterou jsem opravdu
>nedostala.Nemá zabezpečený obchod tak jak by měla mít,prodávají
>tu brigádníci na černo,a taky jí občas chodí vypomáhat
>její známí když jsem já nebo má kolegině na
>dovolené,máme zakázané pauzy a odvádí mi daně z peněž které mi
>poslala mou výpověď.Z výplaty mi nedala ani
>korunu...prosím poraďte jak mám dále postupovat.
Můžete zkusti úřad práce, mají tam právní oddělení, kde by vám měli poradit, jak se v tomto případě bránit.
Re: porušování zákona zaměstnavatelem
to, co píšete, si říká o kontrolu z inspektorátu práce, finančního úřadu, OSSZ a ZP a bůh ví odkud ještě. Pokud Vám chce dát manko k úhradě, ať tak učiní písemně, stejně Vám ale nic nesmí sama strhnout ze mzdy, musí prokázat, že manko skutečně existuje (tj. inventurou)
vidím 2 možnosti: