Hlavní navigace

Zaokrouhlení vypočítaného dph v praxi

  • (neregistrovaný) 84.16.98.---

    19. 8. 2008 19:51

    Dobrý večer,
    váhám, jak to bude v programu počítat od 1.9. 2008 to vypočtené dph koeficientem.
    Když budu mít dph na pokladním dokladě počítaného z částky vč. dph - mohu to nechat ještě zaokrouhlené nebo to musí být na koruny nahoru?

    Děkuji za radu, P.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 8. 2008 8:46

      Hanka (neregistrovaný) 88.101.7.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      Jestli jsem dobře pochopila Pokyn Ministerstva financí, tak v případě bezhotovostního styku se nemění nic, takže fa vystavená na úhradu převodem bude nadále tak,jak máte uvedeno zaokrouhlení ve směrnici / na haléře nebo desetníky/
      U plateb hotově vypočítáte DPH z celkové částky a zaokrouhlíte na celé koruny matematicky.
      Pokud zadáváte do dokladu částku bez DPH a dopočítáváte DPH a cenu celkem, tak se také DPH zaokrouhluje matematicky na celé koruny.

    • 20. 8. 2008 8:54

      P. (neregistrovaný) 89.111.98.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      Ano, děkuji za vyčerpávající informaci. Takže u vydaných faktur třeba na dobírku placených přes účet to bude po staru.
      A u všech pokladních dokladů placených v hotovosti i u prodejek se dph zaokrouhlí na dph nahoru. Myslím si to dobře?
      Ještě jednou Vám děkuji za odpověď.
      P.

    • 20. 8. 2008 8:55

      hajda (neregistrovaný) 88.100.207.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      Dle vyjádření několika daňových poradců je tento pokyn neproveditelný, odporuje si (já jsem v tom sdělení napočítal osm vět, které si vzájemně odporují téměř každá s každou - Ing. Miroslav Michálek) nebo (dále v zákoně nenacházím nikde to, že pro hotovostní platby se daň zaokrouhluje jinak než u bezhotovostních plateb Ing Tomáš Hajdušek) a takto bych mohla pokračovat takže závěr zní - pokynem se zařídit protože to nejde

    • 20. 8. 2008 8:58

      P. (neregistrovaný) 89.111.98.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      ano, jsem také toho názoru. Proč dph jinak zaokrouhlovat v pokladně a jinak ve fakturách. Programátoři mi tvrdili, že dph ostane tak, jak je. Jenom se bude zaokrouhlovat celková částka na dokladu na kč nahoru. O žádném zaokrouhlení dph na kč nahoru neví.

    • 20. 8. 2008 8:58

      hajda (neregistrovaný) 88.100.207.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      Omlouvám se - pokynem se neřídit

    • 20. 8. 2008 9:00

      P. (neregistrovaný) 89.111.98.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      Ano, pochopila jsem. Takže se neřídit. Dph nechat tak, jak je postaru. A zaokrouhlit jen celkovou částku v pokladně. Takto bych to udělala já.

    • 20. 8. 2008 9:18

      Katuška (neregistrovaný) 194.228.18.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      sleduju tyto diskuze (už je jich tu požehnaně) a i když DPH neřeším, tak jsem si ten pokyn přečetla a taky mi to přišlo nesmyslné, to by pak u jednoho rohlíku za 2 Kč nebylo DPH žádné a jak by to všechny obchody řešily si nedovedu představit. Když rušii desetníky a dvacetníky, tak se to taky takhle nedělalo, takže to, kde na takovou blbost přišli je mi záhadou. Uvidíme, co se s tím pokynem stane 1.9.

    • 20. 8. 2008 10:33

      Daniela (neregistrovaný) 88.102.57.---

      Re: Zaokrouhlení vypočítaného dph v prax
      >>>>>>Dobrý večer,
      >>>>>>váhám, jak to bude v programu počítat od 1.9. 2008 to
      >>>>>>vypočtené dph koeficientem.
      >>>>>>Když budu mít dph na pokladním dokladě počítaného z
      >>>>>>částky vč. dph - mohu to nechat ještě zaokrouhlené
      >>>>>>nebo
      >>>>>>to musí být na koruny nahoru?
      >>>>>>
      >>>>>>Děkuji za radu, P.
      >>>>>>
      >>>>>
      >>>>>Jestli jsem dobře pochopila Pokyn Ministerstva
      >>>>>financí, tak v případě bezhotovostního styku se
      >>>>>nemění
      >>>>>nic,
      >>>>>takže fa vystavená na úhradu převodem bude nadále
      >>>>>tak,jak máte uvedeno zaokrouhlení ve směrnici / na
      >>>>>haléře
      >>>>>nebo desetníky/
      >>>>>U plateb hotově vypočítáte DPH z celkové částky a
      >>>>>zaokrouhlíte na celé koruny matematicky.
      >>>>>Pokud zadáváte do dokladu částku bez DPH a
      >>>>>dopočítáváte DPH a cenu celkem, tak se také DPH
      >>>>>zaokrouhluje
      >>>>>matematicky na celé koruny.
      >>>>
      >>>>Dle vyjádření několika daňových poradců je tento
      >>>>pokyn
      >>>>neproveditelný, odporuje si (já jsem v tom sdělení
      >>>>napočítal osm vět, které si vzájemně odporují téměř
      >>>>každá
      >>>>s každou - Ing. Miroslav Michálek) nebo (dále v
      >>>>zákoně
      >>>>nenacházím nikde to, že pro hotovostní platby se daň
      >>>>zaokrouhluje jinak než u bezhotovostních plateb Ing
      >>>>Tomáš Hajdušek) a takto bych mohla pokračovat takže
      >>>>závěr
      >>>>zní - pokynem se zařídit protože to nejde
      >>>Omlouvám se - pokynem se neřídit
      >>
      >>Ano, pochopila jsem. Takže se neřídit. Dph nechat
      >>tak,
      >>jak je postaru. A zaokrouhlit jen celkovou částku v
      >>pokladně. Takto bych to udělala já.
      >Jsem ráda, že v tom nejsem sama, měla jsem z toho velkou hlavu , je to velmi složité při montážích, kdy se vystavují daň.doklady přímo u zákazníka něco takového přepočítávat z celkové částky atd.

    • 20. 8. 2008 12:22

      Pavel (neregistrovaný) 80.188.72.---

      Zaokrouhlení dph od 1.1.2009
      Já bych se od 1.9.2008 řídil zákonem č. 302/2008 Sb., který je účinný až od 1.1.2009, ale je o něco lepší než citovaný nezávazný pokyn sepsaný nějakým laikem:

      88. V § 28 odst. 2 písmeno l) zní:

      "l)
      výši daně zaokrouhlenou na nejbližší měnovou jednotku v oběhu, popřípadě uvedenou v haléřích.".

      Hezký den!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).