Hlavní navigace

Studentka a manželství

• (neregistrovaný) 62.240.190.---

21. 8. 2008 19:13

Chci se poradit. Jsem studentka vysoké školy a před měsícem jsem se vdala. zajímalo by mě, jak je to s daňovým zvýhodněním 6000,- podle § 35c zákona o daních z příjmu ? Může si těch 6000,- ročne (tj.500,-) měsíčně uplatnit manžel? Nějak jsme to pořádně nepochopila. Je v tom paragrafu tuším odstavec 8. Předem děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 8. 2008 21:35

Jiřka (neregistrovaný) 88.101.130.---

Re: studentka a manželství
      Těch 6000 Kč ročně (500 měsíčně) bylo zvýhodnění na vyživované dítě, které uplatňoval rodič a tato částka byla loni. Letos je to 890 Kč měsíčně, tj. 10680 ročně. Každopádně toto zvýhodnění může uplatňovat pouze rodič. Pokud žijete nadále ve společné domácnosti i s rodičem (že jste vdaná by nevadilo) a jste studentkou a není Vám ještě 26 let, pak Váš otec nebo matka může toto zvýhodnění nadále uplatňovat, ale v tom případě byste musela být přihlášena ve společné domácnosti s rodičem i pro účely přídavků. Trvalé bydliště společné být nemusí. Ale pokud již s rodiči ve společné domácnosti nežijete, pak již toto zvýhodnění uplatňovat nemohou. Pokud ale Váš manžel vydělává, může on po skončení roku uplatnit slevu na Vás (na manželku) ve výši 2070 za každý měsíc, na jehož počátku jste již byli manželé, pokud Vaše celoroční příjmy (tj. příjmy za celý rok 2008) nepřesáhnou 38040 Kč. Měsíčně se tato sleva uplatňovat nedá, protože se musí počkat, až kolik si manželka za celý zpětný rok vydělá. Pro zjištění, zda jste těch 38040 Kč za rok překročila či ne budete brát v úvahu Vaši hrubou mzdu (např. někde pracujete nebo brigádničíte), Vaše tržby z podnikání (pokud podnikáte), nemocenské dávky, mateřské dávky, podporu v nezaměstnanosti. Nebudete brát v úvahu dávky státní sociální podpory jako jsou přídavky, rodičovský příspěvek, příspěvek na bydlení, porodné apod.