Hlavní navigace

Maintenance - podpora software

  • (neregistrovaný) 85.132.228.---

    22. 8. 2008 13:43

    Mám prosbu,
    každoročně obdržíme čtvrtletní fakturu na podporu a údržbu software, na jeden software a čtvrtletí to dělá cca 13 000 Kč, tj. cca 52 000 ročně.
    Dle smlouvy maintenance zahrnuje telefonickou podporu, aktualizace a přístup na extranet dodavatelské společnosti.

    Jak mám správně zařadit do účetnictví?
    Lze přímo do nákladů nebo se jedná o technické zhodnocení (tj. musím zvýšit pořizovací cenu software a odpisovat)?
    V případě již odepsaného software by případné TZ znamenalo odpisování na 36 měsíců?

    Díky moc za radu!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 8. 2008 13:52

      Eva (neregistrovaný) 77.237.146.---

      Re: Maintenance - podpora software
      Zaúčtovala bych to na 518 (dle smlouvy se jedná o poskytnutí služby).

    • 22. 8. 2008 13:57

      M. (neregistrovaný) 85.132.228.---

      Re: Maintenance - podpora software
      Jenže je tam i aktualizace a ta sebou přináší i poskytnutí vyšší verze (tj. rozšíření využitelnosti...).
      Kromě českých účetních standardů a vyhlášky o uce a zákona o DzP jsem však nenašla žádný výklad jak postupovat..

    • 22. 8. 2008 14:05

      Eva (neregistrovaný) 77.237.146.---

      Re: Maintenance - podpora software
      Jak ale chce rozlišit hodnotu aktualizací? Možná bych to vzdala jako údržbu software v jeho funkčnosti. Pokud by nebyla provedena aktualizace, byl by program zastaralý (vzhledem k častým změnám v zákonech), takže by jste ho nemohli používat.

    • 22. 8. 2008 15:05

      Katuška (neregistrovaný) 194.228.18.---

      Re: Maintenance - podpora software
      souhlasím s údržbou, aktualizacemi udržujete software v použitelném stavu, aby šlo o technické zhodnocení, muselo by se jednat o výraznější rozšíření software než je pravidelná aktualizace.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).