Hlavní navigace

Prodej na dálku>vznik smlouvy a "14 dnů"

  • (neregistrovaný) 83.208.141.---

    9. 9. 2008 13:37

    Jsem zaměstnanec v oboru reklamy a tisku. Nyní se chystám začít podnikat(jako vedlejší výdělečnou činnost) ve stejném oboru.
    Momentálně řeším, zda-li existuje rozdíl mezi internetovým obchodem a objednávkou „na dálku“ a kde ten rozdíl vzniká. Vím, že u e-shopu existuje možnost vrátit zboží do 14-ti dnů bez udání důvodu. V našem oboru je to dosti problém, protože často(v naprosté většině případů)tvoříme cedule, nápisy a potištěné reklamní předměty, které jsou zhotovovány na specifické přání zákazníka. V případě, že by se nám takovýto produkt vrátil, je dozajista neprodejný dalším osobám ( i přez to, že je fyzicky nepoškozen ). Může se ale přihodit i to, že si zákazník objedná reklamní předměty nepotištěné a tím by případně vrácené zboží bylo dále prodejné. Proto se Vás chci zeptat :
    1)Je tedy rozdíl mezi e-shopem a objednávkou přez e-mail(fax, telefon,..)?
    2)Mnoho firem nabízí své zboží prostřednictvím internetu a nejsou internetovým obchodem, vzniká tedy rozdíl nákupním košíkem či jiným prvkem klasickým pro internetové obchody ?Jde asi o formu vzniku smlouvy,že?
    3)Koupí-li si tedy zákazník zboží pomocí e-mailu u klasického kamenného obchodu, má totéž právo na vrácení do 14-ti dnů?
    4)Čím vzniká závazná smlouva mezi prodejcem a kupujícím („na dálku“)?
    5)Když objednávka probjehne prostřednictvím faxu či e-mailu, prodávající závazně s objednávkou souhlasí a potvrdí jí stejným způsobem, je tato objednávka natolik závazná, aby mohl prodávající nějakým způsobem právně naléhat na kupujícího, který si objednávku z jakéhokoliv důvodu rozmyslel, ovšem neodstoupil ze smlouvy řádným způsobem a případně ani o svém nezájmu neinformoval prodávajícího?
    6)Řeší tento problém „Obchodní podmínky“?
    7)Může si tyto „Obchodní podmínky“ prodávající sestavit podle „svých potřeb“?
    8)Jak mohu jako prodávající dokázat, že s nimi kupující souhlasí ?mimo e-shop
    9)Může tento právní vztah kupující-prodávající a samotná kupní smlouva vzniknou na dálku ANIŽ BY kdokoliv cokoliv PODEPSAL?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 9. 2008 15:58

      pája (neregistrovaný) 81.19.43.---

      Re: Prodej na dálku>vznik smlouvy a "14
      >chystám začít podnikat(jako vedlejší výdělečnou činnost)
      >ve stejném oboru.
      přeji Vám hodně úspěchů.
      >>1)Je tedy rozdíl mezi e-shopem a objednávkou přez
      >e-mail(fax, telefon,..)?
      >2)Mnoho firem nabízí své zboží prostřednictvím
      >internetu a nejsou internetovým obchodem, vzniká tedy rozdíl
      >nákupním košíkem či jiným prvkem klasickým pro
      >internetové obchody ?Jde asi o formu vzniku smlouvy,že?
      >3)Koupí-li si tedy zákazník zboží pomocí e-mailu u
      >klasického kamenného obchodu, má totéž právo na vrácení
      >do 14-ti dnů?
      >4)Čím vzniká závazná smlouva mezi prodejcem a
      >kupujícím („na dálku“)?
      >5)Když objednávka probjehne prostřednictvím faxu či
      >e-mailu, prodávající závazně s objednávkou souhlasí a
      >potvrdí jí stejným způsobem, je tato objednávka natolik
      >závazná, aby mohl prodávající nějakým způsobem právně
      >naléhat na kupujícího, který si objednávku z
      >jakéhokoliv důvodu rozmyslel, ovšem neodstoupil ze smlouvy
      >řádným způsobem a případně ani o svém nezájmu neinformoval
      >prodávajícího?
      >6)Řeší tento problém „Obchodní podmínky“?
      >7)Může si tyto „Obchodní podmínky“ prodávající
      >sestavit podle „svých potřeb“?
      >8)Jak mohu jako prodávající dokázat, že s nimi
      >kupující souhlasí ?mimo e-shop
      >9)Může tento právní vztah kupující-prodávající a
      >samotná kupní smlouva vzniknou na dálku ANIŽ BY kdokoliv
      >cokoliv PODEPSAL?

      Jinak nic jiného nepotřebujete? Tohle je malina, každý právník znalý obč.a spotřebitelského práva Vám zpracuje přesný rozbor, cca min. za 5.000.-Kč, alespoň u nás na venkově.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).