Hlavní navigace

Snížení daní studentů

• (neregistrovaný) 82.100.30.---

22. 9. 2008 6:40

Dobrý den,
    jsem studentka a chodím na brigádu již několik let do jedné firmy. Současně k této brigádě jsem si našla ještě jednu, lepe placenou. Jenže jsem v obou firmách podepsala ten ,,růžový papír". Což, jak jsem se dověděla je špatně. Jak mám v této chvíli postupovat? Mám jít někde peníze vrátit? Můžu si vybrat, kde chci tu sníženou daň uplatňovat?
    Mnohokrát děkuji za odpověd, hezký den.

M.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 9. 2008 6:59

xy5 (neregistrovaný) 195.47.3.---

Re: Snížení daní studentů
      Zam-ec (ani tzv. brigádník) NESMÍ mít současně podepsané daň.pohl. (růžový papír, jak píšete) u více zam-telů. Vždy ho může mít podepsané jen u jednoho zam-tele a u dalšího/ch je daněna mzda, odměna z dohod podle výše hrubé mzdy. Při nepodepsaném daň.prohl. je do 5000Kč/hrubého/měs. srážková 15% daň, ta je konečná nejde do ročního zúčtování (ale pro příp. žádost o přídavky na děti se uvádí i tento příjem - v čistém). Nad 5000Kč/hrubého/měs. je zálohová 15% daň a zam-ec je povinen podat daň. přiznání na FÚ - zam-tel (ani ten, u kterého máte podepsané daň.prohl.) Vám RZD provést nesmí. Takže pokud jste zamlčla (nepřiznala), že máte jinde podepsané daň.prohl., je to chyba, za kterou jste v plné míře odpovědná. Měla byste si vybrat jednoho zam-tele, kde daň.prohl. budete mít podepsané a u druhého zam-tele musíte zrušit a říci jim pravdu. Oni Vám to dodaní včetně penále, které se bude muset zapaltit na FÚ. Pokud to nenahlásíte a kontrolou se na to přijde, budete mít ještě větší problémy. Takže - ve vlastním zájmu - si dejte vše co nejrychleji do pořádku, aby Vás to nestálo ještě více peněžz

• 22. 9. 2008 10:59

Katuška (neregistrovaný) 194.228.18.---

Re: Čtěte co podepisujete!!