Hlavní navigace

Doklad o zprostředkování obchodu

• (neregistrovaný) 88.101.55.---

21. 3. 2011 18:34

Zdravim,
    rozjíždím eshop, kde budu mít veškerou nabídku prodejce ze zahraničí (většina z číny).
    Budu pouze zprostředkovávat obchod-zákazník si v mém eshopu vybere zboží, pošle peníze na účet a já objednám zboží u prodejce v zahraničí na zákazníkovo adresu, v případě zdržení cla vše vyřídím a v případě reklamace zařídím reklamaci s prodejcem. Ceny v eshopu mám zobrazené včetně provize. Jaký doklad musím vystavit mému zákazníkovi?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 3. 2011 12:03

Ondra (neregistrovaný) 46.135.136.---

Ahoj,
      nejsem odborník, ale myslim, že záleží na tom, jestli zákazník platí tobě, nebo na účet přímo té čínské firmy. V prvním případě vystavíš fakturu zákazníkovi a Číňani tobě, v druhém případě vystaví zákazníkovi fakturu přímo z Číny a ty pak vyfakturuješ do Číny zprostřekování obchodu. Asi bys měl volit to první variantu.

• 29. 3. 2011 16:57

k4rbi (neregistrovaný) 88.101.55.---

Zákazník platí mě, já za ty peníze zboží objednám u dodavatele na zákazníkovo adresu a nechám si z toho provizi.
      účetnictví ukládám takhle, stačí to tak? (pro zobrazení většího obrázku klikněte na obrázek a dejte zobrazit obrázek....)

potom si dělám screen z paypalu

a screen objednávky u dodavatele

Stačí mi tohle všechno do účetnictví? a co musím vydat zákazníkovi?

• 1. 4. 2011 13:37

bez přezdívky

Dobrý den,

na otázku nelze dobře odpovědět, pokud nespecifikujete, o jaký typ smlouvy přesně jde - komisionářský model (jednáte vlastním jménem na účet čínského klienta), zprostředkovatelská smlouva, jiná smlouva - nezáleží ani tak na tom, jak se ta smlouva jmenuje, ale jaký model spolupráce jste v ní uzavřel.

• 1. 4. 2011 14:22

Dobrý den,