Hlavní navigace

Kupní smlouva, prosím, pomoc.

  • (neregistrovaný) 85.207.158.---

    25. 9. 2008 21:48

    Dobrý večer,
    ráda bych znala Váš názor na níže uvedenou situaci.
    Objednala jsem si zboží přes internet za určitou cenu. Následně jsem obdržela e-mail, kde je objednávka potvrzena včetně ceny za kterou jsem objednala. Cca týden po objednání jsem obdržela e-mail s tím, že dodavatel zvýšil cenu a je tedy zboží dražší, a že mám sdělit zda mám stále o zboží za zvýšenou cenu zájem. Daná společnost má na svých webových stránkách VOP, kde má uvedeno, že se řídí obchodním zákoníkem a odběratel jeli občan občanským zákoníkem. Dle VOP vznikla zasláním potvrzovacího e-mailu kupní smlouva. Dle obch. zákoníku §409 jsou po uzavření kupní smlouvy povinni zboží dodat a já odebrat. Zaslala jsem dané firmě slušný e-mail, ve kterém jsem sdělila, že mám o zboží zájem, ale samozřejmě za cenu, která byla sjednána kupní smlouvou, že je mi líto, že dodavatel zvýšil ceny, ale že já uzavřela v době, kdy byla cena nižší a odkázala též na výše uvedený paragraf. Včera jsem obdržela e-mail s tím, že mám sdělit zda mám o věc zájem či nikoli - za vyšší cenu. Ráda bych se informovala zda je toto normální a zda já mám nárok pořídit věc za původní cenu, inzerovanou v době sjednání smlouvy nebo mám na výběr opravdu pouze buď koupit dráže nebo nekoupit. Připadá mi to nesolidní jednání. Nejedná se sice o závratný cenový rozdíl, ale štve mě to, že jsem objednala levněji, oni potvrdili a nyní chtějí dodat dráž. Bohužel mi to připadá, že to takto mohou dělat velmi často a snadno, neboť se jedná o zboží, které v kamenném obchodě není běžně k sehnání. Mám uzavřít smlouvu za vyšší cenu a následně nahlásit ČOI? Nebo doporučujete něco jiného?
    Předem mnohokrát děkuji za brzkou odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 9. 2008 12:07

      Katka S. (neregistrovaný) 213.220.216.---

      Re: Kupní smlouva, prosím, pomoc.
      Nekupovala bych od nich ani rohlík. Je to nesolidní jednání. To, co je jednou potvrzené, to by mělo platit. Vemte si, že si objednáte notebook a za 2 dny firma změní ceny a Vy budete chtít zaplatit za objednaný notebook novou cenu. Vysmějí se Vám. Tak by to mělo snad platit i obráceně. Pokud dané zboží neseženete jinde, pak je to na Vás. Já bych jim nevěřila ani nos mezi očima. Nezaplatila bych vyšší cenu a ČOI to klidně můžete dát, ať se nenapálí další.

    • 26. 9. 2008 16:10

      Lolaaa (neregistrovaný) 85.207.158.---

      Re: Kupní smlouva, prosím, pomoc.
      No, právě proto se mi u nich nechce kupovat. Dříve jsem u nich nakupovala a nikdy neměla obdobdný problém, ale najednou ano. Paní mi sdělila, že to platí i obráceně. Už vidím, jak uzavřu kupní smlouvu za nějakou částku a oni mi pak napíší, že dodavatel zlevnil, a že je tedy částka nižší. To bych tedy opravdu chtěla vidět. Věc měla být jako vánoční dárek a dotyčný si ji moc přeje - je to snad poslední kousek, který mu chybí do sbírky. Proto mě to štve, jinde jsem v prodeji neviděla a chtěla bych dotyčnému udělat radost, ale nechce se mi rozhodně platit víc než bylo uvedeno. Prostě mi to připadá jako s prominutím sviňárna a jde mi o princip. Proto se i třeba divím, že když dotyčná ví, že toto není má první objednávka u jejich firmy, že mi napsala, že si mám buď objednat za dražší cenu nebo neobjednávat. Zřejmě mají tolik klientů, že jim je jeden dosud věřný úplně ukradený. :-(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).