Hlavní navigace

Faktura za službu do EU

• (neregistrovaný) 90.176.184.---

28. 9. 2008 23:05

Prosím - jsem začátečník. Domácí faktury zvládám, ale teď mimořádně mám fakturovat služby (provedené v tuzemsku, jedná se o laboratorní vyšetření) do EU. Problém není v přepočtu na EURa, ale co s DPH? Můžete mi někdo krok za krokem popsat, co s tím?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 9. 2008 8:58

anonym (neregistrovaný) 85.132.220.---

Re: Faktura za službu do EU
      Pokud jde o služby dle § 10 odst. 6 plátci (provedli jste lab. vyšetření a výsledky byly odeslány do jiného čl. státu), pak uvedete na FA, že se jedná o služby dle § 10 odst. 6. FA bude bez DPH a uvedete v DaP na ř. 410.
      Pokudy by tato služba byla poskytnuta pro NEplátce, pak zdaníte DPH vy a uvedete v DaP na ř. 210.

• 29. 9. 2008 13:02

LadislavS. (neregistrovaný) 90.176.184.---

Pokud jde o služby dle § 10 odst. 6 plátci (provedli
      >jste lab. vyšetření a výsledky byly odeslány do jiného
      >čl. státu), pak uvedete na FA, že se jedná o služby
      >dle § 10 odst. 6. FA bude bez DPH a uvedete v DaP na ř.
      >410.
      >Pokudy by tato služba byla poskytnuta pro NEplátce,
      >pak zdaníte DPH vy a uvedete v DaP na ř. 210.
      V dané chvíli nevíme, zda jsou plátci, nejsou k zastiženíí. Mýlím se, že menší chyba by byla předpokládát, že plátci jsou, a fakturovat bez DPH? Moc děkuji.

• 29. 9. 2008 14:48

anonym (neregistrovaný) 85.132.220.---

To asi nebude možné. Pokud neprokážete, že se jedná o plátce a že nemají v ČR provozovnu (§ 10/6), pak budete postupovat podle § 9 a musíte odvést DPH v ČR. Daňový doklad jste povinni vystavit do 15 dnů, takže snad se vám do té doby podaří zjistit vše potřebné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).