Hlavní navigace

OT, student a práce na plný úvazek?

• (neregistrovaný) 86.49.24.---

1. 10. 2008 14:11

Dobrý den,
    jsem studentka VŠ a ráda bych nastoupila do zaměstnání na klasický plný úvazek. Musí za mě v takovém případě platit zaměstnavatel sociální a zdravotní pojištění? Nebo v případě, že platit bude, dá se nějakým způsobem zažádat o vrácení (chápu-li to dobře, bylo by za mě placeno 2x)?
    V tomhle se dost ztrácím, a tak prosím v podstatě o radu, jak v takovéto situaci postupovat, aby to bylo nejvýhodnější pro obě strany. (Jakou smlouvu či dohodu uzavřít...).
    Děkuji moc, doufám, že dotaz není moc zmatený.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 10. 2008 14:20

xy5 (neregistrovaný) 195.47.3.---

Re: OT, student a práce na plný úvazek?
      Není mi jasné, o co chcete žádat - kdo by Vám měl co vracet?
      Pokud budete mít sjednaný klasický PP, potom ze mzdy, které dosáhnete, bude sraženo a odvedeno SP, ZP. Pokud doložíte, že jste student, přihlásí Vás pod tímto kódem a nebude se sledovat minm. vyměř. zákl. pro zdrav. poj. Pokud byste zažádala o neplac. volna, tak také žádné ZP se nesrazí (neodvede). Pokud sjednáte DoPČ, tak je to s odvody stejné - u DoPČ jen není nárok na zákonné přípl., dovolenou. Je tam jiná výpověd. lhůta, nenáleží odstupné. DoPČ lze sjednat jen do poloviny stanovené týdenní prac. doby. DoPP je do 150 hod./rok a nesráží se SP ani ZP (také nenáleží zákonné přípl. + dovolená).
      Můžete u zam-tele podepsat daň.prohl. a pobírat slevu na poplatníka a studenta. Pokud máte zam-telů současně více, můžete daň.prohl. podepsat jen u jednoho, u dalšího/ch budete daněna dle příjmů - do 5000Kč/hrubého/měs. = srážková 15% daň, nad 5000Kč/hrubého/měs. = zálohová 15% daň

• 1. 10. 2008 14:21

Líba (neregistrovaný) 85.70.202.---

Re: OT, student a práce na plný úvazek?