Hlavní navigace

Převod práv a povinností zaměstnanců

  • (neregistrovaný) 85.70.193.---

    1. 10. 2008 17:56

    Prosím o pomoc.Týká se převodu práv a povinností zaměstnanců na novou společnost.Na soc.a zdrav. pojištění je nahlásím za novou společnost,jen nevím u koho zůstanou originály veškerých pracovních smluv a dodatků,prohlášení...Jestli u původního zaměstnavatele nebo nového??
    Děkuji za odpověď

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 10. 2008 18:35

      iva (neregistrovaný) 217.115.252.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Pokud se jedná o novou společnost, tak sepsat nové smlouvy a na OSSZ a zdravotní odhlásit od staré firmy a přihlásit u nové.

    • 1. 10. 2008 18:42

      Jiřka (neregistrovaný) 88.101.130.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Ne, pokud jde o převod zaměstnanců se všemi jejich právy a povinnostmi, pak se nové smlouvy nesepisují. V platnosti zůstávají smlouvy, které měli smluvené, mzdové účetnictví normálně pokračuje jakoby stále dělali u stejného zaměstnavatele. Jen se jim předem oznámí, že je přebírá jiná firma, která bude jejich zaměstnavatelem. Neukončují se ELDP, vše pokračuje. Tzn. že nové firmě bude předáno vše ze mzdové účtárny, co se těch lidí týká. Sociálka asi ale bude chtít odhlášení z firmy A a přihlášení na firmu B, ale musí být napsáno, že jde pouze o převod, takže nebudou ty nové smlouvy ani zápočťáky ani odevzdané ELDP. Na zdravotních pojišťovnách se také musí odhlásit a přihlásit, aby bylo jasné, že od určitého dne jsou u jiné firmy.

    • 1. 10. 2008 19:01

      pája (neregistrovaný) 81.19.43.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      >>>Prosím o pomoc.Týká se převodu práv a povinností
      >>>zaměstnanců na novou společnost.Na soc.a zdrav.
      >>>pojištění
      >>>je nahlásím za novou společnost,jen nevím u koho
      >>>zůstanou originály veškerých pracovních smluv a
      >>>dodatků,prohlášení...Jestli u původního
      >>>zaměstnavatele
      >>>nebo
      >>>nového??
      >>>Děkuji za odpověď
      >>Pokud se jedná o novou společnost, tak sepsat nové
      >>smlouvy a na OSSZ a zdravotní odhlásit od staré firmy
      >>a
      >>přihlásit u nové.

      kam na ty nesmysly chodíte????
      >
      >Ne, pokud jde o převod zaměstnanců se všemi jejich
      >právy a povinnostmi, pak se nové smlouvy nesepisují. V
      >platnosti zůstávají smlouvy, které měli smluvené, mzdové
      >účetnictví normálně pokračuje jakoby stále dělali u
      >stejného zaměstnavatele. Jen se jim předem oznámí, že je
      >přebírá jiná firma, která bude jejich zaměstnavatelem.
      >Neukončují se ELDP, vše pokračuje. Tzn. že nové firmě
      >bude předáno vše ze mzdové účtárny, co se těch lidí
      >týká. Sociálka asi ale bude chtít odhlášení z firmy A a
      >přihlášení na firmu B, ale musí být napsáno, že jde
      >pouze o převod, takže nebudou ty nové smlouvy ani
      >zápočťáky ani odevzdané ELDP. Na zdravotních pojišťovnách se
      >také musí odhlásit a přihlásit, aby bylo jasné, že od
      >určitého dne jsou u jiné firmy.

    • 1. 10. 2008 19:12

      Žaneta (neregistrovaný) 85.70.193.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Moc děkuju za odpověd.Spíš mám problém s mzdovou účetní z původní firmy,aby mi dala veškeré složky zaměstnanců v originále.
      Pro novou společnost pouze okopírovala smlouvy,nebo jen poslední dodatky ke smlouvám..
      tak nevím,jestli mám trvat na originálech...

    • 1. 10. 2008 19:26

      Jiřka (neregistrovaný) 88.101.130.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Předávají Vám originál lidi, tak musí podle mě předat i originál doklady :-)

    • 1. 10. 2008 20:32

      Jan Petorka (neregistrovaný) 88.102.140.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Resim momentalne taky neco podobneho. Ty prihlasky ani odhlasky neni nutne na VZP ani OSSZ posilat, staci jim ta smlouva o prevodu prav a povinnosti a seznam zamestnancu.
      Nevite nekdo jak by mela takova smlouva vypadat?
      Na OSSZ mi rikali ze pry staci jen neco naklepnout na papir, ale ja nemam naprosto tuseni co :-)
      Abych tam nebehal 10x nez se to povede.
      Dekuji.

    • 1. 10. 2008 20:40

      xy5 (neregistrovaný) 62.204.241.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      nejen, že bych trvala na předání originálů složek zaměstnanců, ale i originály soudních rozhodnutí na exekuce, výživné, souhlasy se srážkami, platné průměry na dovolenou, ale i mzdové listy, kopie ELDP apod.
      jak budete zpracovávat mzdy? Pokud v novém programu např. od října, tak jak máte (ve mzdovém programu) zajištěný leden - září letošního roku kvůli průměrům jak na D, tak na nemoc, na RZ a loňský rok - to kvůli nemocenským dávkám, potvrzováním příjmům např. na PnD apod.
      jak máte ošetřeno Potvrzení o zdanitelných příjmech - kdo ho bude vydávat Vy nebo minulá MÚ (pokud někdo skončil v průběhu roku), jak s potvrzením na PnD, státní dávky, jak s RZ apod.
      když se mění firma na jinou a přecházejí zam-ci z této jedné do druhé a vše zpracovává jedna MÚ a mzdový program přechází na novou firmu, to chápu a umím si představit jak se postupuje a řeší
      pokud ale zam-ci přecházejí z jedné firmy do druhé, ale mzdové účetnictví (program) ne - ten zůstává u původní firmy, navíc MÚ také nepřechází do nové firmy, tak to si nedovedu představit - to snad ani nejde (nebo se mýlím? - řešit bych takovýto případ nechtěla)
      já bych trvala na originálech - také Vám musí předat platné průměry, čerpání dovolené, nemocnost, krácení dovolené, je toho strašně moc a také by měla předat mzdové listy, daň.prohl. včetně potvrzení na všechny slevy (ale co když té minulé ´MÚ přijdou kontroly, tak jak to zdokladuje, když nebude mít potřebné doklady?)
      asi to moc překombinovávám, ale určitě to jednoduché a snadné řešení nebude (pro mzdovou účetní určitě ne)
      ale určitě toto řeší právníci, takže to MÚ bude mít určitě správně ošetřené a vše potřebné a dle zákonů dostane

    • 1. 10. 2008 21:58

      Lu. (neregistrovaný) 90.176.12.---

      Re: Převod práv a povinností zaměstnanců
      Je to tak, předává se vše v orginálech,pokud přijde kontrola do staré firmy,zkontroluje doklady za kontrolované období v nové firmě.Mám to již za sebou, ale byly to nervy a makačka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).