Re: Závěť
To že jste syna neviděla tak dlouhou dobu by mohlo být posuzováno jako že jedná s Vámi v rozporu s dobrými mravy a tím pádem byste ho mohla vydědit.Podle mne by přítel mohl dědit pokud s Vámi prokazatelně sdílí domácnost (trvalé bydliště),ale nejsem právník.Určitě se o tom poraďte s odborníkem.Setkala jsem se ve svém okolí s případem,kdy nebylo možné splnit přání zemřelého,protože doma napsal závěť,která pak byla neplatná.
Děkuji za rady,jde mi o to: pokud syna nevydědím,a napíši závěť že vše odkazuji příteli se kterým žiji několik let,závěť bude platná ?,bude přítel tedy dědit vše kromě podílu který musí ze zákona zdědit syn? Nebo pokud opomenu uvést syna ,a uvedu jen přítele bude závěť neplatná? To známená že v závěti musím uvést i syna pokud ho nevydědím?,pokud bude dědit ze zákona nač ho uvádět ? v závěti chci uvést jen přítele,to že syn podědí něco ze zákona o to mi nejde ,ale ten zbytek chci aby získal přítel.Jde mi hlavně o to aby přítel byl veden jako dědic,hlavně z důvodu aby mu připadla urna a osobní věci .Možná se vám to zdát divné ale,záleží mi natom.
divné to vůbec není, je to celkem častý problém, ale nevím, jestli urnu lze odkázat, rozhodně není součástí dědictví. ta za vašeho života není, tudíž ke dni úmrtí není co dědit.
jestli tohle spíš neřesí stanovení správce dědictví (§480a až...)
a k té neplatnosti - Nezletilým potomkům se musí dostat aspoň tolik, kolik činí jejich dědický podíl ze zákona, a zletilým potomkům aspoň tolik, kolik činí jedna polovina jejich dědického podílu ze zákona. Pokud závěť tomu odporuje, je v této části neplatná, nedošlo-li k vydědění uvedených potomků.
Dobrý den,
z vlastní rodinné zkušenosti. Pokud odkážete vše svému příteli v závěti, tak není vyhráno. Jelikož ze zákona má na dědictví nárok v první řadě dítě a manžel. Až (a ted se omlouvám, že to tak píšu) umřete, váš syn napadne vaší závět a bude dědit taky. Bohužel takový je český mumulend :-)