Hlavní navigace

Vrácení daní studentům

• (neregistrovaný) 193.85.19.---

10. 10. 2008 19:08

O jaký paragraf či část zákona o daních z příjmu se zabývá navrácením odvedených daní za různé letní brigády soustavně se vzdělávajícím studentům na začátku dalšího kalendářního roku?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 10. 2008 19:15

J (neregistrovaný) 213.192.2.---

Re: Vrácení daní studentům
      Možná máte na mysli § 38ch roční zúčtování záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků a daňového zvýhodnění. Záleží o jaký problém jde.

• 10. 10. 2008 19:21

J. Otáhal (neregistrovaný) 193.85.19.---

Jde o to, že jsem student a bylo mi na konci brigádo řečeno, že mám možnost navrácení odvedených daní v pracovním poměru. Prý postačuje, když se stavím na osobním oddělení a vyřídí se nějaké papíry a daně jsou prý nám studentům navráceny v plné výši. Právě to vše jsem si chtěl ověřit, jak to doopravdy vše je, ale jelikož se v této problematice nevyznám, tak jsem byl ztracený...
      Děkuji!

• 10. 10. 2008 19:34

J (neregistrovaný) 213.192.2.---

Ano, je to tak, nejpozději do 15.února 2009 podepíšete u posledního zaměstnavatele v daňovém prohlášení poplatníka žádost o provedení ročního zůčtování daně a tento zaměstnavatel vám ho provede.Protože se vám uplatní sleva na poplatníka za celý rok a sleva na studenta, pravděpodobně se vám vrátí celá sražená záloha na dani.Toto ale není jenom pro studenty. To platí pro všechny.

• 10. 10. 2008 19:39

Jiřka (neregistrovaný) 88.101.130.---

Ony Vám nemusí být navráceny v plné výši. Záleží na celkové celoroční výši příjmů, zdaněných zálohovými daněmi a výši těch zálohových daní. Každý člověk může uplatnit celoroční daňovou slevu 24840 Kč a student navíc 335 Kč za každý měsíc studia v tom roce. Tyto daňové slevy se odečtou od vypočítaných daní a přeplatek se jim vrátí. Na osobním (nebo ve mzdové účtárně) firmy, u které budete pracovat naposledy v roce, podepíšete na daňovém prohlášení (takový ten růžový dvojlist) žádost o zúčtování. A pokud jste měl v tom roce i jiné zaměstnavatele, musíte si od nich vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a toto předat tady tomu poslednímu zaměstnavateli, u kterého žádáte o zúčtování. Všechno to musíte stihnout do 15. 2.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).