Hlavní navigace

Studium na VŠ - sleva na dani?

• (neregistrovaný) 85.135.11.---

11. 10. 2008 8:02

Vím,že to zde bylo již několikrát diskutováno,ale na internetu jsem si rovněž přečetla,že pokud nejde o denní studium na VŠ,tak zaměstnanec,který studuje nemá nárok na slevu na dani na studium :-(
    Jsem z toho zmatená.....četla jsem zákon daních z příjmů,který odkazuje na zákon o soc.podpoře,kde se píše toto:( o dítěti ne o zaměstnanci )
    § 12

Soustavná příprava dítěte na budoucí povolání

(1) Za soustavnou přípravu dítěte na budoucí povolání se považuje:

a) studium na středních a vysokých školách v České republice, 10) s výjimkou
    1. studia za trvání služebního poměru,
    2. dálkového, distančního, večerního nebo kombinovaného studia na středních školách, je-li dítě v době takového studia výdělečně činno podle § 10 nebo má-li v době takového studia nárok na podporu v nezaměstnanosti nebo podporu při rekvalifikaci,

Prosím o radu,jak tedy postupovat...nejsem mzdová účetní,takže tápu....
    Zároveň prosím o radu,když syn zaměstnance začal studovat další vysokou školu...potřebuji potvrzení pro účely daňových výhod kdy dostudoval tu předešlou a že před nástupem na další VŠ nepracoval?
    Předem děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 10. 2008 8:13

Líba (neregistrovaný) 88.100.204.---

Re: studium na VŠ - sleva na dani?
      Tam se píše "s výjimkou dálkového, distančního, večerního a kombinovaného studia na středních školách", takže u vysoké školy žádná výjimka není, pouze to nesmí být v programu celoživotního vzdělávání.
      Pokud na další vysokou nastoupil do 3 měsíců, tak mohl i pracovat a přesto byl studentem nepřetržitě i přes prázdniny.

• 11. 10. 2008 10:30

Katka (neregistrovaný) 85.135.11.---