Hlavní navigace

Studium na VŠ - sleva na dani?

• (neregistrovaný) 85.135.11.---

11. 10. 2008 8:02

Vím,že to zde bylo již několikrát diskutováno,ale na internetu jsem si rovněž přečetla,že pokud nejde o denní studium na VŠ,tak zaměstnanec,který studuje nemá nárok na slevu na dani na studium :-(
    Jsem z toho zmatená.....četla jsem zákon daních z příjmů,který odkazuje na zákon o soc.podpoře,kde se píše toto:( o dítěti ne o zaměstnanci )
    § 12

Soustavná příprava dítěte na budoucí povolání

(1) Za soustavnou přípravu dítěte na budoucí povolání se považuje:

a) studium na středních a vysokých školách v České republice, 10) s výjimkou
    1. studia za trvání služebního poměru,
    2. dálkového, distančního, večerního nebo kombinovaného studia na středních školách, je-li dítě v době takového studia výdělečně činno podle § 10 nebo má-li v době takového studia nárok na podporu v nezaměstnanosti nebo podporu při rekvalifikaci,

Prosím o radu,jak tedy postupovat...nejsem mzdová účetní,takže tápu....
    Zároveň prosím o radu,když syn zaměstnance začal studovat další vysokou školu...potřebuji potvrzení pro účely daňových výhod kdy dostudoval tu předešlou a že před nástupem na další VŠ nepracoval?
    Předem děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 10. 2008 8:13

Líba (neregistrovaný) 88.100.204.---

Re: studium na VŠ - sleva na dani?
      Tam se píše "s výjimkou dálkového, distančního, večerního a kombinovaného studia na středních školách", takže u vysoké školy žádná výjimka není, pouze to nesmí být v programu celoživotního vzdělávání.
      Pokud na další vysokou nastoupil do 3 měsíců, tak mohl i pracovat a přesto byl studentem nepřetržitě i přes prázdniny.

• 11. 10. 2008 10:30

Katka (neregistrovaný) 85.135.11.---

Děkuji,ale také se tam píše za trvání služebního poměru a to mě mate a nevím jestli tím je myšlen pracovní poměr...to,že slevu můžeme uplatnit pouze u denního studia,ale nebylo uvedeno na jaké škole jsem se dočetla na www.podnikatel.cz
      Předem děkuji za odpověď.

• 11. 10. 2008 10:38

Renata (neregistrovaný) 81.92.159.---

Pracovní poměr není služební poměr, ve služebním poměru jsou např. policisté, bachaři, vojáci. Na www.podnikatel.cz jsem se nedívala, ale úpravda je taková, jak píše kolegyně nahoře, slevu na studenta může uplatňovat i student VŠ při dálkovém, distančním či večerním studiu, tato vyjímka se týká pouze studia na středních školách.

• 11. 10. 2008 13:15

Katka (neregistrovaný) 85.135.11.---

Děkuji

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).