Hlavní navigace

Zaměstnanec a živnostník jak na to

  • (neregistrovaný) 193.86.158.---

    15. 10. 2008 15:53

    jsem zamestnanec v soukromé firmě a chci si založit živnost. Můžu zůstat i zaměstnancem a přitom provozovat živnost tak, aby se to nemuselo složitě daňově řešit, aby o tom můj zaměstnavatel třeba ani nevěděl a nemusel to řešit nějakým jiným mzdovým postupem apod.?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 10. 2008 16:05

      Káča (neregistrovaný) 85.70.64.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      Samozřejmě, že můžete mít živnost i když jste zaměstnaný. Zaměstnavatel by to vědět měl, nevím, zda to nemáte i v prac. smlouvě, někteří se bojí, aby zaměstnanec nepodnikal v oboru, nepřetahoval klientelu. Na konci roku vám dá potvrzení o výši příjmu a vy si příjem zahrnete do svého daňového přiznání.

    • 15. 10. 2008 16:14

      karlos (neregistrovaný) 193.86.158.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      děkuji,
      ve smlouvě to nemám a vliv na práci a firmu by to nemělo, protože jde o odlišný obor. Nicméně ten příjem z výplaty už daním přece hned jak ho dostanu, takže proč ho danit znovu?

    • 15. 10. 2008 16:20

      pája (neregistrovaný) 81.19.43.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      >>>jsem zamestnanec v soukromé firmě a chci si založit
      >>>živnost. Můžu zůstat i zaměstnancem a přitom
      >>>provozovat
      >>>živnost tak, aby se to nemuselo složitě daňově řešit,
      >>>aby o tom můj zaměstnavatel třeba ani nevěděl a
      >>>nemusel to řešit nějakým jiným mzdovým postupem
      >>>apod.?
      >>Samozřejmě, že můžete mít živnost i když jste
      >>zaměstnaný. Zaměstnavatel by to vědět měl, nevím, zda
      >>to
      >>nemáte i v prac. smlouvě, někteří se bojí, aby
      >>zaměstnanec
      >>nepodnikal v oboru, nepřetahoval klientelu.
      Zaměstnanec nemusí zam-teli nic hlásit,nevím proč by to měl vědět- jediná blokace je v případě, že by chtěl zaměstnanec podnikat ve stejném oboru, to je pak vázáno předchozím souhlasem zam-tele,jinak ne.

      Na konci
      >>roku vám dá potvrzení o výši příjmu a vy si příjem
      >>zahrnete do svého daňového přiznání.
      >děkuji,
      >ve smlouvě to nemám a vliv na práci a firmu by to
      >nemělo, protože jde o odlišný obor. Nicméně ten příjem z
      >výplaty už daním přece hned jak ho dostanu, takže proč
      >ho danit znovu?

    • 15. 10. 2008 16:22

      Káča (neregistrovaný) 85.70.64.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      Nebudete ho danit, jen se přičte k tomu základu z podnikání, vypočte se celková daň a daň, kterou jste odvedl ze zaměstnání se od toho zase odečte. Ale zaměstnavatel už vám nebude dělat roční vyúčtování daně, to už je na vás.

    • 15. 10. 2008 16:27

      karlos (neregistrovaný) 193.86.158.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      aha no a to se odvádí daně jen jednou ročně?? To musím všechny doklady vč. účtenek za beznzín, telefon, všechny faktury co vystavím i příjmu tak musím celej rok skladovat někde v krabici a pak to prostě dát někomu, kdo mi udělá daně? Omlouvám se za tragickou neznalost věci

    • 15. 10. 2008 16:31

      pája (neregistrovaný) 81.19.43.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      >>>>>>jsem zamestnanec v soukromé firmě a chci si založit
      >>>>>>živnost. Můžu zůstat i zaměstnancem a přitom
      >>>>>>provozovat
      >>>>>>živnost tak, aby se to nemuselo složitě daňově řešit,
      >>>>>>aby o tom můj zaměstnavatel třeba ani nevěděl a
      >>>>>>nemusel to řešit nějakým jiným mzdovým postupem
      >>>>>>apod.?
      >>>>>Samozřejmě, že můžete mít živnost i když jste
      >>>>>zaměstnaný. Zaměstnavatel by to vědět měl, nevím, zda
      >>>>>to
      >>>>>nemáte i v prac. smlouvě, někteří se bojí, aby
      >>>>>zaměstnanec
      >>>>>nepodnikal v oboru, nepřetahoval klientelu.
      >>>Zaměstnanec nemusí zam-teli nic hlásit,nevím proč by
      >>>to měl vědět- jediná blokace je v případě, že by
      >>>chtěl
      >>>zaměstnanec podnikat ve stejném oboru, to je pak
      >>>vázáno předchozím souhlasem zam-tele,jinak ne.
      >>>
      >>> Na konci
      >>>>>roku vám dá potvrzení o výši příjmu a vy si příjem
      >>>>>zahrnete do svého daňového přiznání.
      >>>>děkuji,
      >>>>ve smlouvě to nemám a vliv na práci a firmu by to
      >>>>nemělo, protože jde o odlišný obor. Nicméně ten
      >>>>příjem
      >>>>z
      >>>>výplaty už daním přece hned jak ho dostanu, takže
      >>>>proč
      >>>>ho danit znovu?
      >>Nebudete ho danit, jen se přičte k tomu základu z
      >>podnikání, vypočte se celková daň a daň, kterou jste
      >>odvedl ze zaměstnání se od toho zase odečte. Ale
      >>zaměstnavatel už vám nebude dělat roční vyúčtování
      >>daně, to už
      >>je na vás.
      >
      >aha no a to se odvádí daně jen jednou ročně?? To musím
      >všechny doklady vč. účtenek za beznzín, telefon,
      >všechny faktury co vystavím i příjmu tak musím celej rok
      >skladovat někde v krabici
      jo a nejlépe v krabici od bot, to mají účetní nejraději, pokud možno od kozaček, ta je větší.
      a pak to prostě dát někomu,
      >kdo mi udělá daně? Omlouvám se za tragickou neznalost
      >věci

    • 15. 10. 2008 16:33

      Káča (neregistrovaný) 85.70.64.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      Daně se podávají - papírově i finančně - za kalendářní rok vždy do konce března následujícího roku, pokud máte daňového poradce, může být termín posunut do konce června. Krabice dobrá věc, ale možná by bylo lepší průběžně sledovat, nevím, jak velký rozsah hodláte rozjet, existují hranice pro přihlášení k DPH, k nutnosti vést účetnictví....

    • 16. 10. 2008 0:34

      ZdenaR (neregistrovaný) 86.49.28.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      Doklady byste nemusel skladovat v případě, že se rozhodnete uplatnit výdaje procentem z příjmů. Užitečné a stručné informace pro živnostníky najdete zde: http://www.jakpodnikat.cz/

    • 16. 10. 2008 7:34

      kety (neregistrovaný) 88.100.136.---

      Re: zaměstnanec a živnostník jak na to
      Pokud budete skladovat doklady a dávat je někomu ke zpracování,tak je rozdělte do složek po měsících,je to přehlednější.V zam. platíte měsíční zálohy na daň,pak se dělá roční zúčtování.Ve vašem případě by se to vše zúčtovalo v daň.př.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).