Re: společné podnikání
Jestliže mají smlouvu o společném podnikání /smlouvu o SDRUŽENÍ/, musí vést jedno společné účetnictví resp. DE, t.j. všechny příjmy a všechny výdaje.
O výsledek se po uzavření roku podělí procentem který si určili ve smlouvě a každý si tyto příjmy a výdaje
uvede do svého daňového přiznání. Při společném podnikání, společném účetnictví si také každý z nich
bude brát finance ze společného. Takže na 20000 Kč, které zřejmě každý z nich bude brát, nemůžete vystavovat fakturu. Bude to jejich osobní výběr.
Re: společné podnikání
Děkuji.
Ale ještě bych měla pár věcí. Smlouvu, kterou mají je určitě napsaná špatně. Když povedou jedno účetnictví, kde se dohodli, že to povede druhá strana. Je možná aby si můj klient dával do účetnictví nájemné a jinak nic a na konci roku si ty příjmy a výdeje dá každý do svého účetnictví 50:50 (když se dohodnou ve smlouvě tak to) a jak to bude s DPH. Můj klient je plátce, takže druhý podnikal se automaticky stává také, ale kdo bude podávat přiznání k dani, asi ten druhý podnikatel, že?
Re: společné podnikání
A ještě bych měla dotaz, jestli by nebyla lepší jiná forma? Můj klient je má v nájmu obchod, nyní se ze svojí zaměstnankyní dohodl, že se o prodejnu bude starat ona, tak si vyřídila ŽL. On jí tam přenechal veškeré zboží a teď si bude již vše vyřizovat ona kromě toho nájmu. Samozřejmě na to zboží nemá peníze.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
22. 10. 2008 10:55
Dobrý den, měla bych dotaz vedu DE (prodejna) majitel měl dvě, nyní mi k jedné donesl smlouvu o společném podnikání, kde je uvedeno za co kdo bude odpovídat a také se dohodly, že druhá strana bude mému klientovi měsíčně posílat na účet částku 20 000,- od 15.9. Klient je čtvrtletní plátce DPH. Takže můj dotaz je jestli musím každý měsíc vystavit fakturu na 20 000 včetně DPH, které je 19%, že?