Hlavní navigace

Společné podnikání

  • (neregistrovaný)

    22. 10. 2008 10:55

    Dobrý den, měla bych dotaz vedu DE (prodejna) majitel měl dvě, nyní mi k jedné donesl smlouvu o společném podnikání, kde je uvedeno za co kdo bude odpovídat a také se dohodly, že druhá strana bude mému klientovi měsíčně posílat na účet částku 20 000,- od 15.9. Klient je čtvrtletní plátce DPH. Takže můj dotaz je jestli musím každý měsíc vystavit fakturu na 20 000 včetně DPH, které je 19%, že?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 10. 2008 11:19

      Irena (neregistrovaný)

      Re: společné podnikání
      Nerozumím tomu, proč při společném podnikání bude jeden druhému posílat měsíčně 20000 tis. Za co?

    • 22. 10. 2008 11:55

      Jana (neregistrovaný)

      Re: společné podnikání
      No podle toho jak to chápu. Tak veškeré náklady kromě nájmu bude platit druhá strana. Tudíž i tržby půjdou pouze druhé straně, která z nich bude platit těch 20 000 mému klientu. Právě vůbec nevím jak by to mělo být správně. Prosím o radu.

    • 22. 10. 2008 16:02

      Irena (neregistrovaný)

      Re: společné podnikání
      Jestliže mají smlouvu o společném podnikání /smlouvu o SDRUŽENÍ/, musí vést jedno společné účetnictví resp. DE, t.j. všechny příjmy a všechny výdaje.
      O výsledek se po uzavření roku podělí procentem který si určili ve smlouvě a každý si tyto příjmy a výdaje
      uvede do svého daňového přiznání. Při společném podnikání, společném účetnictví si také každý z nich
      bude brát finance ze společného. Takže na 20000 Kč, které zřejmě každý z nich bude brát, nemůžete vystavovat fakturu. Bude to jejich osobní výběr.

    • 22. 10. 2008 16:27

      Jana (neregistrovaný)

      Re: společné podnikání
      Děkuji.
      Ale ještě bych měla pár věcí. Smlouvu, kterou mají je určitě napsaná špatně. Když povedou jedno účetnictví, kde se dohodli, že to povede druhá strana. Je možná aby si můj klient dával do účetnictví nájemné a jinak nic a na konci roku si ty příjmy a výdeje dá každý do svého účetnictví 50:50 (když se dohodnou ve smlouvě tak to) a jak to bude s DPH. Můj klient je plátce, takže druhý podnikal se automaticky stává také, ale kdo bude podávat přiznání k dani, asi ten druhý podnikatel, že?

    • 22. 10. 2008 16:29

      Jana (neregistrovaný)

      Re: společné podnikání
      A ještě bych měla dotaz, jestli by nebyla lepší jiná forma? Můj klient je má v nájmu obchod, nyní se ze svojí zaměstnankyní dohodl, že se o prodejnu bude starat ona, tak si vyřídila ŽL. On jí tam přenechal veškeré zboží a teď si bude již vše vyřizovat ona kromě toho nájmu. Samozřejmě na to zboží nemá peníze.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).