Hlavní navigace

Zemřelý z-ec a vrácení daně

• (neregistrovaný) 82.142.65.---

23. 10. 2008 10:01

Dobrý den, četla jsem odpověď nějakého odborníka, že v případě úmrtí zaměstnance v průběhu roku (má podepsané DP) nelze provést následně RZ - s tím souhlasím. Těmto (pozůstalým) jsem doporučovala obrátit se coby "zástupce" (většinou to byl druhý z manželů) na FÚ a podat DPFO. Mám i zato, že jim přeplatek na dani byl vyplacen. Ale v článku dnes čtu, že tuto variantu ZDP neumožňuje. Pokud se do zákona podívám, také to tam nevidím, jen možnost, resp. povinnost DPFO podat, pokud se jedná o živnost a jeho nástupce. Kde bych našla v ZDP možnost např. vdovy podat DPFO za zemřelého manžela (poplatníka, jen ZČ) ?
    děkuji !

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 10. 2008 10:32

jana (neregistrovaný) 85.132.151.---

Re: Zemřelý z-ec a vrácení daně
      Nevím, jestli to najdete v ZDP ale nestačil by občanský zákoník, kde je část Dědění ? jen takový tip nestudovala jsem to podrobně

Dobrý den, četla jsem odpověď nějakého odborníka, že v
      >případě úmrtí zaměstnance v průběhu roku (má podepsané
      >DP) nelze provést následně RZ - s tím souhlasím. Těmto
      >(pozůstalým) jsem doporučovala obrátit se coby
      >"zástupce" (většinou to byl druhý z manželů) na FÚ a podat
      >DPFO. Mám i zato, že jim přeplatek na dani byl vyplacen.
      >Ale v článku dnes čtu, že tuto variantu ZDP
      >neumožňuje. Pokud se do zákona podívám, také to tam nevidím, jen
      >možnost, resp. povinnost DPFO podat, pokud se jedná o
      >živnost a jeho nástupce. Kde bych našla v ZDP možnost
      >např. vdovy podat DPFO za zemřelého manžela
      >(poplatníka, jen ZČ) ?
      >děkuji !

• 23. 10. 2008 10:43

beta (neregistrovaný) 82.142.65.---