Re: Provádí se srážka i z odměny z DoPP
Dělá to rozpor mez ZP a OSŘ, kdy se různě pohlíží na DPP jako na
příjem.Podle OSŘ see smí srážet jen z DPČ , podle ZP i z DPP ale jen podle dohody o srážkách uzavřených se zaměstnancem a to na srážky pro zaměsttnavatele , pro pohledávky zaměstnance u zam. ,kdy není nutný souhlas a např.pro srážky na odb.příspěvky.
Pročítala jsem Abecedu MU, takhle jsem to tam četla, jen jsem pochopila "srážky ze mzdy k uspokojení závazků zaměstnance" že to jsou exekuce vedené proti němu. A když jsem si přečetla § 145 tak srážkami z příjmu jsou i odměny z dohhod a dál v §146 odst.b) jsou uvedeny ty "srážky ze mzdy k uspokojení závazků zaměstnance". Kdyby se jednalo o jeden měsíc, tak bych to tolik neřešila, ale bude to nejméně na půl roku, tak se bojím, abych strhávala vše co mám. a i kdybych z dohody strhávat neměla, tak jak to že se jí srážka po zadání té odměny poníží ? - nenapadá Vás něco, já jsem v tomto úplný amatér
Ten 145 je výslovně pro účely ZP ( píše se pro účely tohoto zákona), ne tedy pro o.s.ř. , ten 146 chápu, že to je sice pro závazky zaměstnance , ale je to možné jen u výživného. Jinak je mi líto, že Vám neporadím,co teď s tím, když Vám to částku dokonce snižuje. Tím,že má současně vyplácenou dohodu , si program určitě bere částky sám.
No, uvidím, třeba se ještě někdo ozve. JInak se to pokusím spočítat ručně a uvidím co vyjde, jestli z toho nepůjde něco vyvodit. a jestli ne, autoři Vemy údajně zaručují legislativní správnost zpracování mezd a postupů výpočtů, tak se na to spolehnu. Hezký zbytek dne a děkuji
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025