Změna průměrného výdělku

• (neregistrovaný)

5. 11. 2008 10:26

Dobrý den, chtěla bych se informovat na změnu průměrného výdělku. Podle ZP již není možné používat průměrný denní výdělek, ale musí se používat hodinový prům.výd. Převzala jsem účetnictví po účetní a ta používala denní PV, musím to teď všechno od začátku roku přepočítat?? I nově vypočítat mzdy, náhrady mezd a za dovolenou apod.?? Děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 11. 2008 10:56

JiřinaH. (neregistrovaný)

Re: Změna průměrného výdělku
      Ano,hodinový výdělek platí od 1.1.07. Správně by se to měla srovnat, ale není to tak jednoduché všechno přepočítávat. Nejdřív zkuste spočítat namátkově některé lidi, jak moc se to bude lišit. Velmi záleží na tom, jak máte členité(složité) mzdym kolik hodinových náhrad mzdy jste měli a jaký byl původní výpočet denního průměru. Jestli byl původní denní spočítán z hodinového podle denního úvazku, nemusíte se děsit.

• 5. 11. 2008 10:58

xy5 (neregistrovaný)

tento postup se měl používat již více než rok, takže nevím, zda bych opravovala již jednou vyplacené (to mne zajímají i názory ostatních, jak by toto řešili)
      určitě ale postupujte podle Zák.práce nyní, protože od příštího roku bude správně určený průměr pro náhrady velmi důležitý - bude se z něho odvíjet výpočet náhrady mzdy za 1. 14 KD nemoci a budou to kontrolovat z OSSZ

• 5. 11. 2008 11:13

jana (neregistrovaný)

už jsem právě zkoušela přepočítavat, jak by moc by se lišily výplat s hodinovým PV a je to zhruba v desetikorunách až stovkách, podle toho jak dlouho čerpali za-nci dovču. Nemáme 40-ti hodinovou prac.dobu, ale kratší, takže v něktrých případech je to těžší, mám tady pouze ruční zpracování mezd a je to dost pracné přepočítavání. Ale raději to asi všecko zpravím, než aby mi tady pak z kontrol tukali na čelo, že je to počítáno v rozporu se ZP. Ale rok 2007 nechám tak jak je. Musím teď nějak na VZP a na OSSZ vyplnit formulář ohledně špatně vypočítaných mezd?