Výše Pojistného plnění

• (neregistrovaný)

16. 11. 2008 10:41

Dobrý den , Pracuji jako autoelektrikář v AB AUTO BRNO spol s r. o., firma je plátce DPH. Jako zaměsnanec mám uzavřenou odpovědnostní pojistku za škody zpusobené zaměstnavately. Před 14 dny jsem zpusobyl škodu na vozidle, které si dala k nám do servisu opravit firma AAA Auto. Škodu jsem řádně ohlasil na pojišťovnu.
    Objednal jsem tak ve skladu nové díly a vyměnil je, aby vozidlo bylo zpravené. Otevřel jsem tak na svoje jméno zakázu na opravu vozila, abych mohl ze sklad vyskladnit náhradní díly a mohl vyukolovat práci na opravu.
    Zakázka se pak uzavřela a vystayla se na moje jméno faktůra ve výši 32 658,-včetně DPH , základ pro vypočet DPH je 27 443,- moje spoluúčast na pojistném plnění je 1000,-.
    Pojištovna mi pak poslala oznámení o ukončení šetření a že vyše škody je 27 443,- a posílají firmě 26 443,- a já mám zaplatit 1000,- spoluúčast.
    Účetní ve firmě po mě však chce aby škoda byla uhrazená včetně DPH to je celá částka 32 658,-
    Kontaktoval jsem tak likvidátorku, že tak vznikl rozdíl oproti ceně na faktůře cca 5200,-, ona však že nemůže poslat plnění včetně DPH že by to firma tak mněla zaplacené dvakrát. Jednou od Finančního úřadu a podruhé ode mě. Já jsem fizická osoba a neplátce DPH a nafaktůře je kromě materiálu i práce na opravu.

Předem děkuji za odpovedi Martin Penč

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 11. 2008 19:30

Jana (neregistrovaný)

Re: Výše Pojistného plnění
      Pokud faktura je na vystavena na plátce DPH t.j.vaši firmu pojišťovna DPH nebude platit. Ale jestliže jste odběratelem vy
      a vaše firma vyinkasovala peníze od pojišťovny měla by pojišťovna zaplatit částku vč. DPH.
      Potíž bych hledala v provedení fakturace.
      Nebyla náhodou vystavená faktura firmou na firmu ? Byla opravdu vaší firmou vystavena na vás osobně ?
      Nepředpokládám chybu od pojištovny, ta se obvykle nemýlí.

• 16. 11. 2008 20:06

Martin Penč (neregistrovaný)