Re: OT: vydaná faktura a PPD
Spíš pochybuji o tom, že u takové "účetní" nějaký argument zabere, já doporučuji jediné - spojit se přímo s ní a vyříkat si, o co vlastně jde, takhle přes někoho je v tom vždy zmatek, maximálně ji můžete vyjít vstříc a předělat to tak, že faktura bude jedna, PPD bude na zálohu, kterou ve faktuře odečtete, ale to už asi paní "účetní" nerozdýchá vůbec...
Re: OT: vydaná faktura a PPD
telefon na paní účetní jsem požadovala a bylo mi sděleno, že se mnou nebude komunikovat, takže to musím řečit přes prostředníka... Předělávat doklad se mi tedy absolutně nechce, jelikož si myslím, že je to správně a pro opravu nevidím důvod. Hlavně už mám hotovou pokladnu a skladové výdejky.....
Re: OT: vydaná faktura a PPD
Paní účetní od odběratele se zdá být trochu vykutálená, protože tak jak jste to provedla vy, nevidím důvod něco měnit. Jestli mají externí účetní tak za důvodem jejího vyjádření "nelze zaúčtovat" je s největší pravděpodobností jeden důvod - a to, že jako externí účetní je většinou placena za položky. On ji nyní dává 1 fakturu a 1 PPD - a ona chce 2 faktury a 2 PPD - vidina trochu více si zaúčtovat za externí vedení účetnictví. Jestli to takhle dělá u více lidiček, tak si přijde navíc o pěkné penízky....
Re: OT: vydaná faktura a PPD
Myslíte? I když pochybuji, že kdybych mu opravila již vystavenou fakturu, tak že by mi tu původní včetně PPD vrátil a "nechtěně" by si ji tam zařadil 2x - tu starou a tu opravenou........ Jen mě trochu překvapuje, že se najde takováto účetní...
Nebo co máte na mysli, že je v tom něco jiného?
Re: OT: vydaná faktura a PPD
>>>>>Dobrý den,
>>>>>teď jsem měla zajímavý telefonát s odběratelem, který
>>>>>si u naší firmy odebral před 14-ti dny zboží za cca
>>>>>50.000,-Kč a v hotovosti nám zaplatil 20.000 Kč.
>>>>>Takže
>>>>>jsem vystavila vydanou fakturu a na PPD jsem napsala,
>>>>>že se jedná o částečnou úhradu faktury xxx. No a teď
>>>>>mi
>>>>>volal, že potřebuje fakturu předělat na 2 faktury,
>>>>>protože jeho paní účetní mu sdělila, že to takhle
>>>>>nejde
>>>>>zaúčtovat a požaduje doklad celý předělat - jedna
>>>>>faktura aby byla jen na částku, která se uhradila a
>>>>>druhá
>>>>>faktura na zbývající částku, která zbývá k úhradě. Mě
>>>>>to celé přijde jak "padlé na hlavu" (omlouvám se za
>>>>>výraz, ale je nvejvystiženější). Odběrateli jsem se
>>>>>snažila vše vysvětlit, ale marně. Poradíte mi někdo,
>>>>>jaký
>>>>>argument použít?
>>>>>Děkuji
>>>>
>>>>Paní účetní od odběratele se zdá být trochu
>>>>vykutálená, protože tak jak jste to provedla vy,
>>>>nevidím důvod
>>>>něco měnit. Jestli mají externí účetní tak za
>>>>důvodem
>>>>jejího vyjádření "nelze zaúčtovat" je s největší
>>>>pravděpodobností jeden důvod - a to, že jako externí
>>>>účetní
>>>>je většinou placena za položky. On ji nyní dává 1
>>>>fakturu a 1 PPD - a ona chce 2 faktury a 2 PPD -
>>>>vidina
>>>>trochu více si zaúčtovat za externí vedení
>>>>účetnictví.
>>>>Jestli to takhle dělá u více lidiček, tak si přijde
>>>>navíc o pěkné penízky....
>Myslíte? I když pochybuji, že kdybych mu opravila již
>vystavenou fakturu, tak že by mi tu původní včetně PPD
>vrátil a "nechtěně" by si ji tam zařadil 2x - tu
>starou a tu opravenou........ Jen mě trochu překvapuje, že
>se najde takováto účetní...
>Nebo co máte na mysli, že je v tom něco jiného?
Třeba vám řekne,že vám fa zaplatil a tu druhou nikdy neměl a nikdy ji nezaplatí.Proč by vám nechtěl dát tel.na účetní?Je to divné.Jaké s ním máte zkušenosti z dřívější doby.
Re: OT: vydaná faktura a PPD
na tom, co říká kety může něco být, vážně je mi divné, že to odběratel řeší takto, většinou rádi přehodí problém na účetní, ať si to tedy vyřeší sama, takže když nechce, abyste se s ní spojila, tak to vážně nemusí pocházet od ní... Navíc pokud bych něco opravovala, tak jen proti vráceným dokladům či podpisu dobropisu. Ale tady vážně není důvod, udělala jste to dobře.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 12. 2008 11:44
Dobrý den,
teď jsem měla zajímavý telefonát s odběratelem, který si u naší firmy odebral před 14-ti dny zboží za cca 50.000,-Kč a v hotovosti nám zaplatil 20.000 Kč. Takže jsem vystavila vydanou fakturu a na PPD jsem napsala, že se jedná o částečnou úhradu faktury xxx. No a teď mi volal, že potřebuje fakturu předělat na 2 faktury, protože jeho paní účetní mu sdělila, že to takhle nejde zaúčtovat a požaduje doklad celý předělat - jedna faktura aby byla jen na částku, která se uhradila a druhá faktura na zbývající částku, která zbývá k úhradě. Mě to celé přijde jak "padlé na hlavu" (omlouvám se za výraz, ale je nvejvystiženější). Odběrateli jsem se snažila vše vysvětlit, ale marně. Poradíte mi někdo, jaký argument použít?
Děkuji