Re: Srážky ze mzdy a nemocenské
Ale v §299 OSŘ se mluví o srážkách na základě výkonu rozhodnutí a to není dohoda o srážkách ne?
Jeje, díky, toto téma se mi náramně hodí... ještě prosím, když má zaměstnankyně srážku ze mzdy ( proficredit ) a teď přišla dohoda o srážkách ze mzdy na úhradu neuhrazených pohledávek od jiné společnosti, jak budu postupovat. Zaměstnankyně je v PN a bude asi ještě delší dobu... K čisté mzdě přičtu nemocenskou a odečtu předchozí splátku a z toho počítám ? Anebo počítám z čisté+ nemocenské před sražením splátky úvěru??? Jsem nováček, nevím jak na to, děkuji...
díky.Smlouva je z 10/06 takže jsme povinni, výši jsem si si spočítala na 2093 na nepřednostní a 659 bez omezení a teď co má přednost-
jestli běžná srážka na splátku úvěru 2193,- a nebo pohledávka v celk. výši 7152,- a splátku stanovili (podle smlouvy) na 2384,-
Podle rady další diskutující by měla asi mít přednost ta pohledávka... a na tu splátku odvést jen ten zbytek...
je to tak správně? nebo je možné odvést méně na obě? s vysvětlením, že je v PN a víc není možné???
Vy musíte stanovit nejdříve pořadí. Pokud se jedná o nepřednostní pohledávky, pak ta, co vám přišla nově, se dle mého názoru, zařadí na druhé místo, vy dosrážíte tu první a až poté nastupuje další v pořadí. Jen nerozumím termínu běžná splátka úvěru - to je soukromá splátka z-ce nebo nepřednostní pohledávka ? Pokud je to nepřed.pohl.,pak postup jsem zmínila, pokud by to byla jen "soukromá" srážka, pak by přednost samozřejmě měla srážka, která vám přišla s dohodou § 551.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026