Re: platba úroku
my máme úroky platit měsíčně, ne jednou za rok, ani nevím , co znamená vyloučit v přiznání. máme sepsanou smlouvu, nemám zvlášt účet. Mám tedy zaúčotvat 562/211? děkuji
Protože se jedná o dlouhodobou půjčku 221/479, předpis měsíčního úroku 562/479, úhradu úroku (i splátku půjčky) 479/211(221).Ještě zdůrazním, protože se jedná o úrok fyzické osobě §24zi, musí být do konce roku zaplacen, jinak musíte v daňovém přiznání vyloučit jako nedaň. náklad.
Protože se jedná o dlouhodobou půjčku 221/479,
>>>předpis
>>>měsíčního úroku 562/479, úhradu úroku (i splátku
>>>půjčky) 479/211(221).Ještě zdůrazním, protože se
>>>jedná
>>>o
>>>úrok fyzické osobě §24zi, musí být do konce roku
>>>zaplacen, jinak musíte v daňovém přiznání vyloučit
>>>jako
>>>nedaň. náklad.
>>Pozor taky na to, zda může být daňově uznatelný (z
>>jiných důvodů než je podmínka zaplacení fyz.osobě) -
>>viz
>>zák.o dani z příjmu §25 odst.1 písm.w.
>děkuji za rady, nezlobte se jsem začátečník, ve
>smlouvě je uvedeno, že úroky budou hrazeny měsičně. myslela
>jsem, že zaučtuji 2000,- v listopadu a 2000,- v
>prosinci. to musím uhradit úroky i za další roky? a je to
>tedy danový náklad? děkuji za trpělivost.
Můžete účtovat měsíčně, ale taky bych radši účtovala předpisem, tj. 562/479 a úhradu pak 479/211 (221).
To, jestli to bude daňové, musíte opravdu posoudit dle toho uvedeného paragrafu. Nejsložitější je, když jde o spojenou osobu. Pokud to spojená osoba není, pak je pro vás podstatná poslední věta zmíněného písmene w, kde je uvedeno, že nepřevýší-li v tom roce úroky (+ související náklady) 1 mil.Kč, pak je to celé daňové.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více jak 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic