Roční uzávěrka - začátečník

• (neregistrovaný)

20. 12. 2008 21:43

Prosím o pomoc. Jsem začátečník, do účetnictví jsem spadla přímo po hlavě a nevím si rady. Mám úplně sama zakončit rok 2008. Nikdy jsem to nedělala. Prosím poraďte mi, jak na to. Které účty se kam převádějí, které mají zůstat čisté. Na co si dát pozor.Děkuji moc za každou pomoc.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 12. 2008 10:21

Inka (neregistrovaný)

Re: Roční uzávěrka - začátečník
      ====
      tak to upřímnou soustrast...koukám, že nevíte vůbec nic.
      - předpokládám, že jde o podvojné účtování
      1. musíte mít zaúčtované všechny věci, kterou časově a věcně souvisí s rokem 2008 (na to na co nemáte faktury udělat dohdadné položky; časově rozlišit náklady a výnosy roku 2008 a 2009 atd. atd.)
      2. spočítat daňové přiznání, případně odloženou daň. pohledávku/závazek (předpokládám min. rozdíl mezi účetními a daň.odpisy)
      3. zaúčtovat daň z příjmů PO
      4. udělat inventarizace zůstatků na účtech
      5. zavřít účetní knihy - nákladové a výnosové účty budou zavřené a jejich rozdíl se uvede jako hosp.výsledek do rozvahy. Nákladové a výnosové účty jsou na začátku roku vždy nulové. Rozvahové účty se přenášení přes konečný a počáteční účet rozvažný a jejich konečný stav je počátečním stavem roku 2009.
      - je to opravdu stručně napsáno. Uzavřít účetnictví pro úplného nováčka, který je na to navíc sám je dost obtížné.

• 21. 12. 2008 13:01

vlada (neregistrovaný)

Re: Roční uzávěrka - začátečník