Re: společník a nemocenské
Domnívám se, že aby mohl být přihlášen kódem 0, tak musí být sepsána pracovní smlouva na nějakou pozici a to ne na funkci jednatele společnosti. Z tohoto nového pracovního poměru by mu vzniklo pojištění a nárok na nemocenské. Pokud však bude i nadále odměňován jako jednatel tak ho nemůžete přihlásit k nemocenskému a změnit si ho kódem 0, protože jednatelé nejsou od nového roku nemocensky pojištěni. Odhlášku jako jednatele bych napsala na starém formuláři a přihlášku jako zaměstnance na novém.
Re: společník a nemocenské
ho kódem 0, protože jednatelé nejsou od
>>nového
>>roku nemocensky pojištěni. Odhlášku jako jednatele
>>bych
>>napsala na starém formuláři a přihlášku jako
>>zaměstnance na novém.
>Někde jsem četla, že mimo jednatele nemůže být smlouva
>na pozici manažer a ředitel, aby byl nemocensky
>pojištěn.
K poslednímu příspěvku - jednatel a zároveň ředitel. Nejsem právník, ale vím, že tento probém existuje a různé OSSZ k tomu přistupují různě. Jedny chtějí, aby tito byli přihlášeni pod 7, tudíž by od 2009 vypadli z nemocenského pojištění, jiná SSZ požaduje přihlášení pod 0 a 7,tudíž vypadne jen jednatelská odměna, ale ředitel zůstane stále pojištěn. Na posledním semináři se na toto dotazovali ing. Ženíškové a ta tvrdí, že co si socálky způsobily, to si musejí napravit a já jsem tomu rozuměla tak, že byla chyba, když SSZ požadovaly po z-eli, aby ředitele-jednatele přihlašovaly pouze pod 7. Existuje judikát, který říká, pokud je jedanatel a zároveň ředitel, že práva a povinnosti jsou stejného charakteru (právník by nad mou definicí omdlel, ale já to zkracuji :), tudíž pracovní poměr ani nevznikl, proto přihlásit jen jako jednatele - to je právě jeden z názorů SSZ. Ale zároveň si myslím, že je to ve své podstatě právní výklad a dobrý právník to může i obhájit pozici ředitele s tím, že se to dá třeba nějak obejít, ale muselo by dojít ke sporu a jednotlivé případy by řešily soudy. Pravdou je to, že již existuje judikát a mnohé soudy k němu