Leasing - přenechání z FO na s.r.o.

• (neregistrovaný)

5. 1. 2009 12:10

dobrý den,
    ukončil jsem jako FO podnikání a založil s.r.o. Auto, které jsem měl na leasing jsem postoupil na svou s.r.o. po ukončení podnikání FO, ale nevím zda mohu po své firmě požadovat nějakou částku za přenechání leasingu. Jako fyzická osoba jsem zaplatil zhruba polovinu leasingu. Mohu tuto částku požadovat po s.r.o.? Bude to daňový náklad pro s.r.o.? Musím tuto částku zdanit jako fyzická osoba? Dále by mě zajímalo, od jakého data mohu uplatňovat náklady na provoz tohoto auta. Mohu od data převodu té smlouvy nebo až od data přepsání v TP? Nechal jsem ho totiž přepsat až měsíc po převedení. Samozřejmě mám nový splátkový kalendář pro s.r.o. A poplatek, který je napsán na mě asi nemohu dát do účetnictví s.r.o., že? Děkuji za odpovědi, jsem začátečník a toto jsem si jaksi zapomněl ověřit.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 1. 2009 18:58

anonym (neregistrovaný)

Re: leasing - přenechání z FO na s.r.o.
      1) Pokud jste jako OSVČ zaplatil vyšší 1. splátku (nebo zálohu na budoucí splátky, akontaci, nebo jinak nazvanou 1. vyšší splátku), kterou jste musel časově rozlišovat, pak zatím neuplatněný zůstatek této 1. splátky by jste měl požadovat uhradit po s.r.o. .
      2) Pokud by vám s.r.o. zůstatek uhradila, pak vy si zůstatek této zatím neuplatněné splátky uplatníte jako daňový výdaj (lze pouze do výše úhrady od postupníka, t.j. od s.r.o.). S.r.o. pak bude pokračovat v leasingu a uplatní si mimo zaplacených splátek leasingu i měsíčně poměrnou část této 1. splátky (tedy stejně jako FO).
      3) Pokud by jste po s.r.o. požadoval částku nižší než zůstatek 1. zvýšené splátky nebo žádnou, pak nelze uplatnit její zůstatek daňově. Max. jen do výše úhrady, poku by jste požadoval částku nižší.