Skartování podkladů pro daň. evidenci

  • (neregistrovaný)

    18. 4. 2011 14:26

    Dobrý den,

    podníkám od roku 2005, kdy jsem byl neplátce DPH. Plátce DPH jsem do roku 2007.
    Pokud jsem pochopil nutnost archivace dokladů, tak z doby (tj. rok 2005 a 2006), kdy jsem byl neplátce DPH mohu již faktury a další doklady z těch let skartovat?

    Z doby plátce DPH rok 2007 tedy mohu ale skartovat až v r. 2018?

    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 4. 2011 15:22

      autorka

      Dobrý den,

      problematiku podrobně popisuje článek: Jak ve firmě archivovat doklady? I po letech musí být čitelné

      Jak správně uvádíte - daňové doklady z roku 2007, archivujete 10 let po konci zdaňovacího období, tj. prakticky do konce roku 2017. V roce 2018 mohou být skartovány. U ostatních doklady záleží o jaké dokumenty se jedná, zda jde o běžné účetní doklady (faktury), mzdové doklady nebo účetní závěrku. Více v uvedeném článku.

      Dagmar Kučerová   ;)   

    • 22. 4. 2011 10:38

      Pajam (neregistrovaný)

      Děkuji,

      myslel jsem čistě faktury a paragony, jak přijaté, tak vydané.

      PM

    • 22. 4. 2011 11:52

      autorka

      Dobrý den,

      jedná se o běžné doklady. Neplátce DPH je archivuje po dobu 5 let.

      V nadpisu ale uvádíte, že se jedná o daňovou evidenci. Tam se lhůta uchování běžných dokladů řídí zákonem o daních z příjmů. Uchováváte po dobu, po kterou Vám může být doměřena daň podle § 148 daňového řáduDaň nelze stanovit po uplynutí lhůty pro stanovení daně, která činí 3 roky. Lhůta pro stanovení daně počne běžet dnem, v němž uplynula lhůta pro podání řádného daňového tvrzení, nebo v němž se stala daň splatnou, aniž by zde byla současně povinnost podat řádné daňové tvrzení.

      Pozor na následující odstavec ohledně možnosti prodloužení lhůty. 

      Dagmar Kučerová  ;)

       

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).