Dobrý den,
problematiku podrobně popisuje článek: Jak ve firmě archivovat doklady? I po letech musí být čitelné
Jak správně uvádíte - daňové doklady z roku 2007, archivujete 10 let po konci zdaňovacího období, tj. prakticky do konce roku 2017. V roce 2018 mohou být skartovány. U ostatních doklady záleží o jaké dokumenty se jedná, zda jde o běžné účetní doklady (faktury), mzdové doklady nebo účetní závěrku. Více v uvedeném článku.
Dagmar Kučerová ;)
Dobrý den,
jedná se o běžné doklady. Neplátce DPH je archivuje po dobu 5 let.
V nadpisu ale uvádíte, že se jedná o daňovou evidenci. Tam se lhůta uchování běžných dokladů řídí zákonem o daních z příjmů. Uchováváte po dobu, po kterou Vám může být doměřena daň podle § 148 daňového řádu: Daň nelze stanovit po uplynutí lhůty pro stanovení daně, která činí 3 roky. Lhůta pro stanovení daně počne běžet dnem, v němž uplynula lhůta pro podání řádného daňového tvrzení, nebo v němž se stala daň splatnou, aniž by zde byla současně povinnost podat řádné daňové tvrzení.
Pozor na následující odstavec ohledně možnosti prodloužení lhůty.
Dagmar Kučerová ;)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
18. 4. 2011 14:26
Dobrý den,
podníkám od roku 2005, kdy jsem byl neplátce DPH. Plátce DPH jsem do roku 2007.
Pokud jsem pochopil nutnost archivace dokladů, tak z doby (tj. rok 2005 a 2006), kdy jsem byl neplátce DPH mohu již faktury a další doklady z těch let skartovat?
Z doby plátce DPH rok 2007 tedy mohu ale skartovat až v r. 2018?
Děkuji