Re: jenatel po novém roce
judikát 21Cdo 963/2002
Je OSSZ, která vykládá, pokud je jednatel zároveň ředitelem, že pracovní poměr nevznikl a přihlášen by měl být jako jednatel, tzn. nemocensky od 1.1.09 nebude pojištěný, jen povinně důchodově pokud dosahne v měsíci rozhodného příjmu 5.900, takže můžete mít problémy nejen s uznatelností, ale v případě náhrady mzdy i s případnou nemocenskou..., ale já bych to tak černě neviděla, nejsem právník, ale OSSZ v tomto případě do sporu, dle mého názoru nepůjde, konečný verdikt např. ve vašem případě může sdělit pouze soud. Takových společností, kde je jednatel zároveň i ředitelem je určitě spousta a šikovný právník to třeba dokáže obhájit, že se nejedná o stejný výkon práv a povinností, nevím....
Jednatel nemůže být ředitel
Že jednatel (člen představenstva) nemůže být ředitelem, je v ustálené judikatuře Nejvyššího soudu a asi nebude takový šikovný právník, který by to zvrátil (29 Odo 1262/2006, 29 Odo 801/2005, 21 Cdo 1634/2004, 21 Cdo 894/2004, 21 Cdo 737/2004).
Hezký večer!
Re: Jednatel nemůže být ředitel
Díky, Pavle. Jak říkám, nejsem právník, vím je to, že mám dosti klientů, kde i jednatel je zároveň ředitelem a zatím se nic neděje, ani OSSZ sama nepůjde do sporu-již jsem s nimi jednala ...nepůjdou do toho (alespoň zatím). Vím, že víte, ale jste si naprosto jistý, že ředitel nemůže být zároveň jednatelem, resp. ředitel může být jednatelem, ale ...
a můžete se prosím mrknout na http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=521148
ráda bych slyšela Váš názor. Vím, že já nic nevyřeším, záleží na vládě, na MF odkud patrně musí vzejít návrh, ale nejraději bych ty nahoře dotáhla do fronty na ÚP, aby se vzpamatovali ..., už jsem jednou napsala, že jsem bláhová ..., já vím :(
Re: Jednatel nemůže být ředitel