Daně u brigádníka

• (neregistrovaný)

4. 2. 2009 9:13

Dobrý den, jsem daňový začátečník a potřebuju poradit. Přišel za mnou pán který chodí na brigádu a chtěl po mě vypočítat daň když překročil o 5000 kč limit. V agentuře, která mu zprostředkovává brigádu mu řekli že si daně z přetlatku musí udělat sám. Vůbec nevím jak na to, ještě jsem se stím nesetkala. Poradí mi někdo jak z toho ven? Děkuji Bea

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 2. 2009 9:49

xy5

Re: daně u brigádníka
      nerozumím tomu, že překročil o 5000 Kč limit (jaký limit?)
      pokud má zam-tele a ještě dalšího zam-tele (agenturu, tam asi nemá podepsané daň.prohl. a má zálohovou daň), musí si od všech zam-telů vyžádat Potvrzení o zdanitelných příjmech a podat daň.př. na FÚ

• 4. 2. 2009 9:52

Líba (neregistrovaný)

Nevím jestli jsem pochopila dobře.

Jedná se o člověka, který má někde zaměstnání, kde má podepsané prohlášení poplatníka. Kromě toho si ještě přivydělává prostřednictvím agentury, kde podepsané prohlášení mít nemůže.

Zatím byly jeho příjmy vždy do 5000,- za měsíc, takže měl daněno srážkovou daní, tudíž mu jeho hlavní zaměstnavatel mohl udělat roční zúčtování daní. V loňském roce měl v některém měsíci víc než 5000,-, tudíž měl souběh zaměstnavatelů, kteří mu strhávali zálohovou daň.

Od obou si vyžádá Potvrzení o zdanitelných příjmech a vy oba příjmy sečtete a podáte na FÚ do 31.3. daňové přiznání.

• 4. 2. 2009 10:12

Bea (neregistrovaný)

on mi do telefonu řekl že musí podat přiznání a že se jedná o částku 5000kč. Jsem z toho totální jelen. A jde mu tam dát i penzijní a jak je to se slevou na poplatníka?

• 4. 2. 2009 10:14

Bea (neregistrovaný)

a ještě mě napadlo že netuším jestli to třeba nebyl důchodce. Co v tomto případě?

• 4. 2. 2009 10:24

Líba (neregistrovaný)