Pořízení zboží z EU a dovoz ze 3.zemí

• (neregistrovaný)

5. 2. 2009 14:14

Dobrý den,
    jsem externí účetní v s.r.o., vedu podvojné účetnictví. Obchodujeme se zahraničím.
    Nakupujeme zboží z EU, není mi teď jasný ten nový postup od 1.1.2009. Je to tak, že když přijmu zboží na sklad např.5.1.2009 a faktura od osoby z EU bude vystavena 7.1.2009, tak já do účetnictví zaúčtuji kurzem přijetí na sklad 5.1.2009? Pro účely DPH jsem povinna na fakturu doplnit sazbu DPH atd. a den, kdy tyto údaje doplním je datum DUZP? např. 8.1.2009, takže já do přiznání DPH přiznávám kurzem ze dne 8.1.2009? Je to tak, pokud ne prosím o vysvětlení, jsem zmatená z toho, že budu používat dva kurzy pro jednu fa.
    A dále pro dovoz ze 3.zemí? Dosud jsem účtovala datumově dle razítka na celních papírech a oceňovala kurzem ke dni vystavení fa a pro DPH kurzem z celních papírů. Nyní jsem to pochopila tak, že kurz pro účetnictví datumem přijetí zboží na sklad a kurz pro DPH, tak ten vůbec netuším, už se nebude používat ten na celních papírech,ale který?
    Jsem mimo, každý rok něco nového a pořádně překopáno. Prosím o pomoc, tj.vysvětlení pro né ihned chápající :-)
    Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 2. 2009 16:06

anonym (neregistrovaný)

Re: Pořízení zboží z EU a dovoz ze 3.zem
      Kurz stanovíte v souladu s § 4 odst. 4: Pro přepočet cizí měny na české koruny použije kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou a platný pro osobu provádějící přepočet ke dni vzniku povinnosti přiznat daň, popřípadě přiznat osvobození od daně s výjimkou přepočtu cizí měny na českou měnu pro účely stanovení základu daně při dovozu zboží podle § 38, kdy se použije kurz stanovený podle celních předpisů.