Problém se "zákazníkem"

  • 26. 4. 2011 22:53

    Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o radu co mám dělat v následujícím případu.

    Nedávno jsem začal podnikat v oblasti maloobchodu přes net a jelikož jsem vzručnější, tak jsem začal eshop programovat sám. Dotáhl jsem ho do skoro funkční podoby s tím že ho postupně budu ladit. Mám tam několik položek - většinu však jako na dotaz, nebo dodání 5-10 dní. Na úvodní stránce mám napsáno, že probíhá úprava eshopu ale nemám to dále rozvedeno. V obchodních podmínkách mám ještě dodatek kde uvádím že zboží, které mám skladem je možno odeslat ihned a zboží "5-10 dní" a "na dotaz" pouze při zaplacení předem na účet. Přesto mám možnost při objednání takovéhoto zboží dodání na dobírku (sám jsem si vytvořil pár testovacích objednávek abych věděl jestli zatím vše funguje). Tuto věc postupně ošetřuji, ale stal se následující problém. Někdo si objednal zboží, které nebylo skladem a zadal zápornou hodnotu u množství (ano to taky nemám ošetřené), tím pádem po dokončení interních výpočtů je samozřejmě cena v mínusu, tak jako kusy zboží a bylo objednáno na dobírku. Jelikož, jsem si této objednávky všiml a všiml si i divného názvu ulice (zřejmě zkratka která na mapě není), ihned jsem znefunkčnil tlačítko, které odesílá objednávku do dalšího kroku, abych zjistil zda se nejedná o robota, bohužel za několik dní se objevila nová objednávka, na stejnou adresu a zase v záporných hodnotách i přes to že jsem to tlačítko zakázal a obyčejný uživatel by nemohl objednávku dokončit, se objednávka přidala do administrace, takže jsem usoudil že se jedná o robota a proto jsem vyřadil "objednávkový systém". Na konci minulého týdne jsem testoval hromadné testování objednávek a omylem jsem zrušil i tyto zdánlivě divné objednávky s tím, že jsem přehrál i data v databázi kvůli úpravě několika tabulek. Včera mi přišel email kde se dotyčný tázal proč jsem stornoval jeho objednávku. bohužel si již nepamatuji co vše v ní bylo. Jestli mohu, poskytnu zde záznam z naší konverzace (místo jména je "Jméno"). Nevím proč, ale příjde mi, že chce abych zaplatil já jemu. Prosím o radu, zda-li se dá z této situace vybruslit, vím že jsem udělal nějaké chyby. Pro upřesnění, jsem student a s podnikáním jsem začal nedávno, bohužel asi špatně jak koukám. Děkuji za jakoukoliv radu.

    Dne 26. dubna 2011 20:44 Jméno napsal(a):
    Dobrý den,
    nevim jestli to je tohle pro vás nelogické, ale podle všeho i když nemáte  zboží na skladě a v objednávce je napsáno, že mi máte zaplatit uvedenou částku tak by se to taky mělo uskutečnit.
    Pro tento případ jsem si pořídil pár snímků, abych měl důkaz a aby moje tvrzení bylo ověřitelné.
    Pokud nenajdete způsob řešení tak se o to začnu pořádně zajímat a nemuselo by to s vámi dopadnout dobře.
    Mimochodem tím že jsem si objednal například -4 kusy nějakého zboží, jsem neporušil žádné obchodní podmínky a vydanná objednávka musí být vámi splněná.

    S pozdravem
    Jméno

    Dne 26. dubna 2011 15:14 Obchod napsal(a):
        Dobrý den,
        prosím o prominutí zrušení Vaší objednávky z důvodu testování systému (a
        následnému obnovení prázdné databáze bez objednávek), které je oznámeno
        (a však dále nerozvedeno) na titulní stránce. Pokud si pamatuji některá
        z objednávek obsahovala zboží, které nebylo na skladě. V takovémto
        případě je nutno zaslat peněžní částku předem na uvedený účet. V obou
        případech byly objednány kusy v záporných hodnotách (například -4 kusy,
        čím byla cena také záporná), což je nesmyslné a tyto objednávky se
        považují za vygenerované roboty. Mimochodem na těchto nedostatcích se
        právě pracuje, proto probíhá úprava eshopu, kdy se ladí poslední mouchy.
        Také bylo po Vaší první objednávce zakázáno tlačíto pro pokračování v
        objednávce, bohužel ani to Vás neodradilo a objednal jste si znovu
        (samozřejmě zase v záporných hodnotách). Proto bylo přistoupeno k
        znefunkčnění objednávkového systému. Pokud chcete dané zboží, je možno
        si jej objednat od 2.5. kdy bude nahrána nová verze eshopu. Děkuji za
        pochopení a prosím o Vaše vyjádření k této situaci.
       
        Přeji hezký zbytek dne
        Miroslav Přenosil
       
        Jméno píše v Po 25. 04. 2011 v 22:32 +0200:   
        > Dobrý den,
        > prosím o sdělení důvodu zrušení objednávky č. 100072011.
        > Tato objednávka neporušovala sjednané podmínky a proto žádám o
        > uskutečnění.
        > V případě odporu budu tuto skutečnost dále řešit.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 4. 2011 3:01

      jezevec (neregistrovaný)

      to je jednoduché. napište mu: vážený pane, objednal jste si -4 kusy, takže pokud mi je pošlete, já vám za ně pošlu peníze. vše.

    • 27. 4. 2011 9:45

      Martin (neregistrovaný)

      V tomto případě se dle mého názoru jedná o naprosto zjevný rozpor s "Dobrými mravy" nenechte se vycukat. Takovýto požadavek, zvláště pokud se jedná o "zápornou" cenu každý soudce smete ze stolu.
      Zadejte si do googlu "chybná cena eshop" a uvidíte.
      Není důvod se strachvoat, jenom to ten vykuk zkouší.

    • 27. 4. 2011 13:56

      bez přezdívky

      Děkuji za odpovědi. Podíval jsem se podrobněji na obchodní podmínky a je tam jeden bod, který hraje na mojí stranu. Hned v prvním bodu OP mám následující větu:"Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží."

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).