Re: OT: názor na mou mzdu
Samozřejmě, prostudujte si § 111 a 112 zákoníku práce. Zde nahoře na liště v sekci zákony.
Nářízení vlády ze dne 6. 12. 2006 o minimální mzdě a nejnižších úrovních zaručené mzdy a týká se zaměstnanců, jejichž mzda není sjednána v kolektivní smlouvě a pro zaměstnance, kterým se za práci poskytuje plat. Tato zaručená mzda platí při úvazku 40 hodin týdně, při zkráceném se krátí. Ve smlouvě musíte mít třídu do které jste zařazena a podle toho pak máte mít plat. Nevím do jaké skupiny je zařazená účetní, mám jen vyjete skupiny, pro které mám náplň.
>>>výši mé mzdy.
>>>Jsem samostatná účetní ve firmě, jde o fyzickou
>>>osobu,
>>>maloobchodní prodej, celkem prodejny. Vedu DE (za
>>>měsíc asi 35 výdajových dokladů, 80 příjmových, 20
>>>přijatých faktur, 5 vydaných faktur, 5 dobropisů,
>>>bankovní
>>>výpis, 2 nákupy z Polska). Jsme čtvrtletní plátci
>>>DPH.
>>>Dělám veškeré účetní a administrativní práce,
>>>posílání
>>>plateb přes internet (měsíčně asi 15 plateb) , včetně
>>>vystavování faktur a včetně daňového přiznání,
>>>uzávěrky a vše, co s tím souvisí. Vedu skladovou
>>>evidenci
>>>všech třech prodejen. Knihu jízd. A zpracovávám mzdy
>>>pro
>>>12 zaměstnanců.
>>>Mám minimální mzdu 8000.
>>
>>Tak to víte sama, že je to špatně, měla byste mít
>>alespoň zaručenou mzdu.
>No a co je zaručená mzda,máte nějaký odkaz?? Jaký
>rozdíl je mezi zaručenou a minimální??
Milá Pavlo,
nejlepší co můžete udělat je, že změníte zaměstnavatele. Také pobírám minimální mzdu, zpracovávám daňovou evidenci FO i účetnictví PO a se zaměstnavatelem se stále nemůžu domluvit, na všechno má argument. Ale už mi došla trpělivost. Všichni známí se diví,že už jsem dávno neodešla. Sice je špatná doba,ale stále se řídím pravidlem ,, kdo chce pracovat,ten si práci najde! " Tak hodně štěstí.