Re: DE - cestovné
Setkal jsem se často s tím, že si OSVČ jakoby sami sobě vypláceli cestovné z pokladny :-). Samozřejmě je to ale hloupost, jako byste si přehazoval peníze j levé kapsy do pravé. V praxi prostě cestovní náhrady u OSVČ snižují základ daně, obvykle přes tzv. nepeněžní deník a žádný pohyb hotovosti je neprovází. Takže je zbytečné vyrábět nějaké směnrice, prostě si o cestovní náhrady jen snížíte základ daně a nic si vyplácet nebudete. Pokud si budete chtít někdy vybrat peníze z pokladny pro osobní potřebu, je to nedaňový výdaj.
Tomu všemu rozumím,ovšem účetní to touto formou v minulých letech zaúčtovala,dala cestovné jako režijní výdaj,a já až jsem se o vedení DE začal zajímat více jsem narazil na tento problém.Ovšem zda to dobře píši (nejsem fundovaný účetní) výsledek byl stejný,jen s tím rozdílem,že se ponížila pokladna.
Pane jaromíre,prosím Vás ješte jeden dotaz,co když se v důsledku tohoto vyplácení stalo,že např.cestovné za rok 2007 se vyplatilo až koncem roku 2008,lze to a nebo je to tak že je to za 2007 tak to může být pouze náklad roku 2007 atd.??Moc děkuji za Váš čas,snažím se to lépe pochopit.