Objednávka emailem a nezaplacená práce

  • (neregistrovaný)

    9. 5. 2011 21:04

     
    Pracuji jako webmaster - programátor. Zákazník si objednal tvorbu webu. Tuto tvorbu mi zadával jak emailem v podobě nepovedených excel souborů, textů v emailu, tak i ústně. Neustále byl nespokojen, až na poslední osobní návštěvu prohlásil ústně, že web je v pořádku a že by jej chtěl instalovat na internetu. Když jsem mu řekl, že pokud vidí, že je web v pořádku, požaduji zbytek platby a teprve pak mu web veřejně naistaluji. On nesouhlasil, ještě podotknul, že mě ještě jednou navštíví s jeho kamarádem z oboru, aby si i on web prohlédl. Jenže problém je, že jeho kamarád může lhát a říct, že web je špatný a to mě staví do dvou nevýhodných pozic: jednak bude chtít zálohu zpět a jednak se jeho kamarád na web podívá, jak funguje a lehce mu totéž udělá on.
    Kdybych pokračoval v přání zákazníka, pak bych publikoval web zdarma na můj server a zákazník se vůbec nezajímal o placení jak webu tak i webhostingu. Celá situace mi připadá, že zákazník chce buď web odemne zdarma nebo chce zálohu zpět.

    PS: Zákazník mluví plynule česky, má silně proti české hlášky a i když na území naší republiky podniká, není zde registrován jako podnikatel a prohlásil, že je občanem Rakouska.

    Co s tím: Věc je ta, že web je funkční, je připraven na používání a byl vytvořen podle zákazníkových pokynů. Uzná mě soud, že práce byla vytvořena a že zákazník mi musí peníze zaplatit? Jen pro vaši informaci: záloha na webové stránky byla 1450 Kč a zákazník má doplatit 3650 Kč, web obsahuje texty dodané zákazníkem, demonstrační obrázky v katalogu a katalog připravený na inzerci obrázků.

    Vidím to takto: zákazník toto sice neprohlásil, ale chová se tak, že buď chce web zdarma nebo zálohu zpět, i když jsem na webu strávil hodně času.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).