Student na zkrácený pracovní úvazek

• (neregistrovaný)

25. 2. 2009 14:51

Dobrý den,

jsem studentka VŠ a v současné době pracuji na zkrácený pracovní úvazek, který je stanoven na 20 hod/týden a můj plat se pohybuje kolem 10 000 hrubého měsíčně, avšak je proměnlivý, v závislosti na prodeji. Někdy pracuji i více jak 20 hodin týdně a plat bývá i vyšší. Zajímalo by mne, co všechno musím zaplatit na zdravotním a sociálním pojištění a co na daních. Vůbec se v tom neorientuji a potřebovala bych vědět, jak lze z tohoto hrubého příjmu vypočítat čistou mzdu. Moc děkuji za odpověď.

Tereza

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 2. 2009 15:10

Jana O. (neregistrovaný)

Re: Student na zkrácený pracovní úvazek
      Z hrubé mzdy odečte účetní:
      6,5% sociální
      4,5% zdravotní
      daň 15% se vypočítá ze superhrubé mzdy ( hrubá + 1,34) zaokrouhlené na stovky nahoru
      pokud jste podepsala prohlášení, tak máte nárok na slevu 2070,- poplatníka a 335,- na studenta

• 25. 2. 2009 15:16

Jiřka1 (neregistrovaný)

Z dosažené hrubé mzdy je Vám sraženo 4,5% zdravotní pojištění, 6,5% sociální pojištění a daň. Základ pro výpočet daně se vypočítá tak, že se k hrubé mzdy přičtou odvody zaměstnavatele, tj. 34%. Tento daňový základ se zaokrouhlí na stovku nahoru a daň z toho je pak 15%. Přepokládám, že máte podepsané daňové prohlášení, na jehož základě uplatňujete slevu na poplatníka, případně slevu studentskou (po doložení potvrzení o studiu). Takže vypočtená daň se sníží o slevu na poplatníka (tj. o 2070 Kč), případně o slevu studentskou (tj. o 335 Kč), snižovat lze ale jen do nuly. Pokud je daň nižší než součet uvedených slev, tak ani celé slevy nebudou uplatněny. Čistá mzda = hrubá mzda - ZP - SP - daň po odpočtu slev.
      Příklad: hrubá mzda 10000 Kč, podepsané prohlášení.
      ZP = 450 Kč, SP = 650 Kč.
      Základ daně = 13400. Z toho daň 15% = 2010 Kč. Po odpočtu slevy 2070 (ani nebude celá uplatněna) = daň po slevě = 0.