Hlavní navigace

Je předkontace povinná?

• (neregistrovaný) 90.179.36.---

25. 2. 2009 21:58

Dobrý den, jsem účetní již řadu let ... Překvapilo mě ale, když jsem u kolegyně viděla, že vůbec nedělá předkontaci na fakturách (vydaných i přijatých). Pouze je pořadově očísluje a účtuje zřejmě příímo. Žádné košilky, podpisy dokládající věcné ověření, kdo účtoval, nic. Prý je tento postup možný už od r.2007. Není to nějak zkreslený přístup?
    Děkuji za reakce.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 2. 2009 22:26

Pavel Jirsa (neregistrovaný) 84.42.185.---

Re: je předkontace povinná?
      Předkontace není povinná, ale je vhodná. Košilky také nejsou povinné, záleží na účetní jednotce.

Podpisy musí být podle § 11/1/f ZoÚ.

Hezký večer!

• 26. 2. 2009 1:06

Pavlik (neregistrovaný) 80.188.56.---

jsem účetní od roku 1993 a nikdy jsem předkontace na doklady nepsal, FU předkládám přehledné sestavy, na kterých je zaúčtování dokladu zřetelně a nezaměnitelně čitelné a jednoznačně přiřazené k prvotnímu dokladu. Nikdy s tím nebyl problém, nemám ho ani u auditovaných firem. Musíte mít jenom ošetřené podpisy, které lze ale nahradit podpisy na těchto souhrnných sestavách.

• 26. 2. 2009 7:05

milenas (neregistrovaný) 88.102.231.---

Souhlasím, taky od počátku své kariéry účetní předkontace nedělám a to mám povinný audit. Mám jen ověřenou věcnou správnost na faktuře, vše ostatní na sestavách, ani fin. úřad nebyl nespokojen se způsobem prokazování.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).