Výplata nemocenských dávek

• (neregistrovaný)

26. 2. 2009 11:44

Dobrý den,pracuji jako prodavačka s prac.smlouvou na dobu neurčitou a placena jsem za skutečně odpracovaný počet hodin v měsíci.Pracovní smlouva je uzavřena na plný pracovní úvazek.Jelikož majitelka prodejny měla fiannční potíže,ústně mezi sebou jsme se dohodly,že bude prodávat ona(jinak si brala paušální mzdu) a já půjdu do práce opravdu,když nebude moci.Vzhledem k tomu,že jsme si velice blízké,řekla jsem si,že to 2-3 měsíce finančně přežiju a "pojedem" zase v pohodě dál,jako vloni.Bohužel jsem ale onemocněla,nějak jsem si ani neuvědomila změnu ve vyplácení dávek a bylo mi řečeno,že za 10 dní nemoci (lékařka mi vystavila neschopenku) mi nic platit nebude,že jsem "neměla mít šichtu" a že jsem placená za odpracované hodiny. Vím,že jsem udělala chybu už tím,že jsem souhlasila s tím,že budu jakoby na neplaceném volnu (ústně),ale na druhé straně (jedná se při mém výdělku cca o částku 1.800,-- na nemocenském) si myslím,že nejednala správně. Nejde mi přímo o peníze,ale o princip,pokud pracovní poměr trvá na plný úvazek,myslím,že nárok na nemocenskou ze stanoveného průměru mám. Děkuji,Lišková Dana

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 2. 2009 12:46

Katuška (neregistrovaný)

Re: výplata nemocenských dávek
      Takže vy jste doma, nechodíte do práce a nepobíráte mzdu, nemáte na to žádný papír (je to ústně). Papírově (dle smouvy) máte být v práci a pobírat mzdu. Svou vstřícností jste si tedy dost zavařila, je tu totiž hned několik problémů:
      1. vede Vás skutečně na neplaceném volnu? tj. hradí za Vás zdravotní pojištění v min. výši 1080 Kč? Toto pojistné ji platíte (alespoň částku, která připadá na zaměstnance, tedy 360 Kč?
      2. klidně vás může vést ne neomluvené absenci, protože Vy nemáte žádný "důkaz", že se jedná o neplacené volno