Pracovní neschopnost a formuláře

  • (neregistrovaný)

    4. 3. 2009 23:39

    Prosím o radu:
    1)Zaměstnanec neschopen od 21.1., zaměstnavatel hradí náhradu v pracovních dnech (kromě prvních 3 prac. dnů) do 3.2. Přinesl potvrzení o trvání pr. neschopnosti ke dni 31.1. V lednových mzdách jsem mu tedy vyplatila náhradu mzdy do 31.1. Pak přinesl díl V. - uschopnění od 14.2. (ten odevzdám na MSSZ společně s dílem IV.). Ale nemám "potvrzení o trvání pr. neschopnosti" k tomu 3.2. Co s tím, mám to po něm vyžadovat nebo stačí, když si okopíruji tu uschopenku a na základě toho doplatím 2. a 3. březen?
    2) Zaměstnanec nemocen od 2.2., ale potvrzení o trvání prac. neschopnosti má vystavené až k 28.2. (to už ale musím odevzdat na MSSZ). Nemám potvrzení vystavené k 14. dni nemoci. Opět- mám ho vyžadovat nebo stačí okopírovat ten lístek na peníze k 28.2. a na základě toho vyplatit náhradu?
    Mám dojem, že doktoři se ještě úplně nezorientovali nebo zaměstnanci nepředávají všechny doklady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 3. 2009 7:15

      Lu. (neregistrovaný)

      Re: Pracovní neschopnost a formuláře
      To samé řeším taky,kopíruji co se dá, ale stejně si pořád nejsem jistá,ono se to vytváří nesmysly, když se neví jak to v praxi vůbec funguje.Proč mají zaměstnavatelé vynakládat další prostředky na kopírování, tištění a další, jen aby měli pro sebe nějaký doklad, který notabene při kontrole stejně nebude vyhovovat. Jen jsme zatěžováni další nesmyslnou agendou a zvyšují se výdaje.

    • 5. 3. 2009 12:04

      Jiřka1 (neregistrovaný)

      Re: Pracovní neschopnost a formuláře
      Volala jsem na MSSZ (informace) a bylo mi řečeno, že zákon vyžaduje "lístek na peníze" ke 14. dni nemoci, abych mohla na základě něho náhradu mzdy vyplatit. Nestačí okopírované uschopnění (díl č. V). Takže si ti zaměstnanci budou muset zajít k tomu lékaři, ať jim ho vystaví, jinak nedostanou náhradu. MSSZ neví, jak se k tomu budou na kontrolním při pozdější kontrole stavět a na kontrolní se mně nepodařilo dovolat.

    • 6. 3. 2009 12:11

      AA (neregistrovaný)

      Re: Pracovní neschopnost a formuláře
      Prosím Vás a když má zaměstnanec neschopnost od 19.22009 -neschopnost má do 6.3.2009..
      MámV a IV díl a ten pošlu na OSSZ...Lístek na peníze mám k 6.3.2009..Musím mít lístek ke 14 dni pracovní neschopnosti a ještě ke konci února?? Kruci to je listů a tiskopisůůů

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).