Re: Inventarizace a daňová evidence
Měla by jste vést drobný hmotný majetek na kartách,nebo stačí jen soupis,kde bude uvedeno,kdy byl DHIM pořízen,za jakou cenu a kdy byl vyřazen.Je to důležité pro uplatňování DPH u oprav tohoto majetku,nebo pokud jsou na tento majetek vykazovány výdaje,pak slouží tento seznam DHIM jako doklad,že je veden jako majetek i když drobný.Jedná se třeba i o telefony,kdy jsou účtovány výdaje a musí být tedy evidovány v majetku.Pokud už nedohledáte,třeba nákup mobilu,dáte ho na seznam s hodnotou nula.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
15. 3. 2009 12:54
Musím dělat inventarizaci,když vedu jednoduchou daňovou evidenci? Dělám "Evidenci příjmů a výdajů", Evidenci DPH+faktur, Knihu pohledávek a závazků.
Počítač máme odepsaný, auto nemáme v podnikání, semtam nakupujeme nějaké kancelářeské potřeby, papíry do tiskárny, odbornou literaturu, také fotoaparát,... tak nevím,zda musím dělat nějakou knihu drobného majetku,kde budu tyto věci uvádět,jako zařazení,cena,vyřazení.... a na konci roku pak dělat nějaký inventarizační zápis.
nikdy jsem to nedělala,teď jsem na to narazila,tak abych to do budoucna kdyžtak napravila:-))
děkuji za odpověď.