Inventarizace a daňová evidence

  • (neregistrovaný)

    15. 3. 2009 12:54

    Musím dělat inventarizaci,když vedu jednoduchou daňovou evidenci? Dělám "Evidenci příjmů a výdajů", Evidenci DPH+faktur, Knihu pohledávek a závazků.
    Počítač máme odepsaný, auto nemáme v podnikání, semtam nakupujeme nějaké kancelářeské potřeby, papíry do tiskárny, odbornou literaturu, také fotoaparát,... tak nevím,zda musím dělat nějakou knihu drobného majetku,kde budu tyto věci uvádět,jako zařazení,cena,vyřazení.... a na konci roku pak dělat nějaký inventarizační zápis.
    nikdy jsem to nedělala,teď jsem na to narazila,tak abych to do budoucna kdyžtak napravila:-))
    děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 3. 2009 0:47

      Jarmila (neregistrovaný)

      Re: Inventarizace a daňová evidence
      Měla by jste vést drobný hmotný majetek na kartách,nebo stačí jen soupis,kde bude uvedeno,kdy byl DHIM pořízen,za jakou cenu a kdy byl vyřazen.Je to důležité pro uplatňování DPH u oprav tohoto majetku,nebo pokud jsou na tento majetek vykazovány výdaje,pak slouží tento seznam DHIM jako doklad,že je veden jako majetek i když drobný.Jedná se třeba i o telefony,kdy jsou účtovány výdaje a musí být tedy evidovány v majetku.Pokud už nedohledáte,třeba nákup mobilu,dáte ho na seznam s hodnotou nula.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).