Hlavní navigace

Předčasné ukončení RD?

• (neregistrovaný) 93.99.38.---

16. 3. 2009 11:57

Dobrý den, přečetla jsem hodně na tohle téma, přesto Vás žádám o radu.
    Zastupuji paní na RD. Nyní jsem těhotná i já a se zaměstnavatelem i s tou paní jsme se domluvili, že i když by ještě mohla být doma, tak že nastoupí zpět do práce. Pracuji jako účetní (jediná ve firmě).

Dle vyčteného a nastudovaného snad chápu dobře, že máme dvě možnosti:
    1. paní nastoupí na DPČ ovšem na jiný druh práce (pouze fiktivně, protože bude dělat původní práci účetní). Splní podmínky pro vyplácení RP. - Vzhledem k té fiktivnosti se mi tahleta volba nelíbí.

2. paní předčasně ukončí čerpání RD a nastoupí zpět na své místo na zkrácený úvazek. O dítě se bude starat babička. I tak jí zůstane zachován nárok na výplatu RP. - Nejsem si jistá, zda je možné, takhle postupovat, konkrétně s tím předčasným ukončením RD.

Předem děkuji za Vaše reakce.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 3. 2009 12:48

Jiřka1 (neregistrovaný) 88.101.130.---

Re: Předčasné ukončení RD?
      Pokud se vrací na místo, kde bude dělat práci podle své pracovní smlouvy, tak je správná 2. možnost. Po dohodě se zaměstnavatelem beze všeho ukončí rodičovskou dovolenou (což je název volna u zaměstnavatel) a nastoupí zpět do práce dělat druh práce, který má sjednaný. Na pobírání rodič. příspěvku se nic nemění, pokud bude dítě hlídat jiná dospělá osoba. Pokud by se ta vracející se paní dohodla se zaměstnavatelem např. na kratším úvazku, pak sepíší dodatek ke smlouvě s tím, co ve smlouvě se mění (jiný úvazek apod.).

• 16. 3. 2009 13:02

VH

Re: Předčasné ukončení RD?