Evidence nákladů na dobírky 2

  • (neregistrovaný)

    23. 5. 2011 22:18

    Před zadáním předchozího dotazu jsem netušil, že bych nemohl pokračovat v diskusi  :o a tak tedy ještě otázka k předchozímu tématu.
    Velmi děkuji za obsáhlou odpověď. Zamotané to je hodně a nyní volím menší zlo tak, že UZP u dobírky dávám na datum expedice, a doufám, že snad nebudu muset řešit ztrátu balíku, jako nyní, co s nepřevzatou zásilkou, zda storno či dobropis a jak, nebo je to jedno.
    S podacími lístky nyní řeším vlastně jen zásadní otázku, zda musí mít jako uznatelný náklad kulaté denní razítko, nebo (jak říkají na poště) stačí jen ten tisk.
    Ta druhá zásadní, jak je to u balíků-dobírek od dodavatelů. Z odpovědi chápu, že správně by mi měl dodavatel poslat další doklad, ale v praxi je to jinak. Co je ještě dále dostatečným uznatelným dokladem při přijetí a zaplacení balíku? Faktura (uhrazeno dobírkou) z balíku nebo musí být potvrzení od řidiče, že převzal hotovost (získané "násilím" a bez razítka :) )?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 5. 2011 13:26

      Rop

      Podací lístky bych neřešil ... finančák rozumí bordelu na poště ... doklad to jakýs takýž je ... takže i bez kulatého razítka

      Doklad je faktura a doklad o zaplacení (ten především). Čili buď výpis z účtu nebo hotovostní doklad od řidiče :-)
      Ten hotovostní doklad Vám dává řidič vždy ... to je doklad pro daňovou evidenci ... pro DPH je zase důležitá ta faktura ... sice tam je špatné datum, ale vy máte nárok na odpočet DPH až když ji máte v ruce .... :-)

      PS: Ono zase není tak od věci se registrovat :-D

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).