Duševní vlastnictví - vrácení, reklamace

  • (neregistrovaný)

    18. 3. 2009 12:41

    Už hrozně dlouho se snažím na netu najít, jak má správně podle zákona postupovat prodejce ve dvou případech týkajících se duševního vlastnictví jako jsou počítačové hry, programy, filmy apod.

    První případ je, že kupující chce výrobek bez vady vrátit, protože koupil nevhodně. Jenže již porušil originální obal a tudíž nelze zaručit, že si nevytvořil kopii.
    Předpokládám, že v tomhle případě se kupující nemůže dožadovat vrácení peněz, nebo ano.

    Druhý případ je, že takové zboží např. počítačová hra podle tvrzení kupujícího nefunguje a chce ji reklamovat u prodejce, ale ten kupujícího odkáže na distributora. Pravda ve většině počítačových her bývá v návodu uvedeno, že reklamace vyřizuje distributor a je tam na něj kontakt. Může ale kupující trvat na vyřízení reklamace u prodejce?

    Předem děkuji za odpověd

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).