Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
18. 3. 2009 12:41
Už hrozně dlouho se snažím na netu najít, jak má správně podle zákona postupovat prodejce ve dvou případech týkajících se duševního vlastnictví jako jsou počítačové hry, programy, filmy apod.
První případ je, že kupující chce výrobek bez vady vrátit, protože koupil nevhodně. Jenže již porušil originální obal a tudíž nelze zaručit, že si nevytvořil kopii.
Předpokládám, že v tomhle případě se kupující nemůže dožadovat vrácení peněz, nebo ano.
Druhý případ je, že takové zboží např. počítačová hra podle tvrzení kupujícího nefunguje a chce ji reklamovat u prodejce, ale ten kupujícího odkáže na distributora. Pravda ve většině počítačových her bývá v návodu uvedeno, že reklamace vyřizuje distributor a je tam na něj kontakt. Může ale kupující trvat na vyřízení reklamace u prodejce?
Předem děkuji za odpověd