Půjčení zaměstnanců jiné firmě

  • (neregistrovaný)

    27. 3. 2009 12:15

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda postupujeme správně. Převzal jsem novou firmu a zjistil jsem, že v předchozím roce předchozí účetní uplatňoval tyto náklady a nejsem si jist jeho správným postupem. Může mi na to někdo řici svůj názor?

    Máme cca 10 zaměstnanců slovenské národnosti (dělníky), které půjčujeme na výpomoc jiné tuzemské firmě, která je vyšle případně na místo, kde pracují. Dodavateli vystavujeme vydané faktury za odvedenou práci našimi zaměstnanci. Zaměstnance vyplácíme sami. Náš dodavatel některé náklady za naše zaměstnance nám přefakturovává, jako pracovní oblečení atd. Zaměstnancům hradíme ubytování, příspíváme částečně na stravování, dopravu. Mají zaměstnanci nárok na stravné při práci nad 18hodin mimo naši firmu??

    - uplaťnujeme do nákladů : mzdy, pojistné z mezd, nájem za ubytování zaměstnanců, 55% z obědů některých zaměstnanců, pracovní oblečení aj. drobnosti, které nám přefakturovává dodavatel u něhož pracují. Zaměstnancům přispíváme na příp. dopravu z místa ubytování na místo pracoviště. Mají zaměstnanci nárok na vyplacení stravného (Stravné - diety nad 18hod v rozmezí 138-165,- Kč -) a může si ho naše firma dát do nákladů?
    Postupujeme správně a jsou výše uvedené náklady uznatelné?

    Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).