Nemocenská - dělají si ze mě srandu?!

  • (neregistrovaný)

    30. 3. 2009 13:03

    Prosím o Váš názor - nemoc od začátku ledna do cca půlky února. Neschopenka předána zaměstnavateli včas, po 14 dnech další části neschopenky o trvání nemoci....na konci měsíce u lékaře vyzvednut lístek na peníze, předáno ihned zaměstnavateli. V půlce února ukončeno, předáno zaměstnavateli.Doposud žádné peníze od ossz.

    Výsledek dnešních telefonátů: lístek na peníze nezaslán zaměstnavatelem vůbec, ukončení neschopenky z půlky února přišlo na ossz v pátek, peníze tedy dostane až na konci dubna.

    Reakce zaměstnavatele: takhle je to správně, účetní posílá neschopenky apod. až po zpracování mezd za příslušný měsíc - tedy mzdy za únor (do toho bere i odeslání ukončení neschopenky), ona zpracuje do 20. 3., pak teprve posílá vše, co se týkalo února.... A lístek na peníze? Potvrdila, že nemá cenu nosit (než se to dostane jí do ruky, prý je pozdě - jelikož se jedná o centrálu více výroben).

    Může se něčemu takovému vůbec člověk bránit?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 3. 2009 13:15

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Ale i na OSSZ mi řekli, že má povinnost to poslat ihned, aby jí leželo ukončení neschopenky víc jak měsíc na stole, to mi přijde už opravdu moc. Nemluvím o lístku na peníze, který neposlala vůbec (když jsem se jí dotazovala, jestli by teda pomohlo, že bysme lístek předali přímo jí, oznámila, že to stejně nepomůže, že ona posílá všechno až po zpracování mezd - kdyby to bylo v souladu se zákonem, tak přece nějaké lístky na přelomu měsíce ani neexistují!)

      >Asi ne, je to opravdu v souladu se zákonem.

    • 30. 3. 2009 13:26

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      jak jsem psala,nevím proč čeká,až zpracuje mzdy,to nemá s tím nic společného .. v zákoně je,že pokud jsou doklady všechny,zašle je zaměstnavatel neprodleně na OSSZ !!!!!

    • 30. 3. 2009 13:19

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      Přeci není možné, aby zaměstnanec dostal proplacené dávky z pracovní neschopnosti za měsíc leden až měsíci dubnu!
      Třeba odpoví děvčata z mzdovky....prosím....

    • 30. 3. 2009 13:25

      Agáta (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      PSSZ chce posílat neschopenku až s lístkem na peníze (pokud marodí na přelomu měsíce), který mi zaměstnanci přinesou třeba až 3. následujícího měsíce, někdy i dýl. Když majím uschopnění v průběhu měsíce, odesílám hned, jak se mi dostane do ruky. Stejně jsou lidi ale bez peněz, protože než se doklady dostanou na sociálce k likvidaci, trvá to mnohdy déle než avizovaných 30 dní.

    • 30. 3. 2009 13:26

      Lu. (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      Jsme (velká organizace) a nemocenských a ošetřovaček je skutečně dost.Posílám doklady na OSSZ jednou za týden a lístky na peníze, které zaměstnanci donesou posledního nebo prvního posílám druhého, přesto si také stěžují, že nedostali peníze za leden a únor.
      OSSZ má na vyřízení 30 dnů ode dne kdy obdrží, tak mi to alespoň řekli.

    • 30. 3. 2009 13:31

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      ano,mají na vyřízení 30 dnů,ale kdyby poslala lístek k 31.1.09 okamžitě,určitě by nečekala na vyplacení do dubna !!!
      osobně mám přes 300 zaměstnanců na mzdy a personalistiku,nestalo se mi od nového roku,že si někdo stěžoval,posílám vše okamžitě,jakmile vím,že doklady jsou všechny a vpořádku..když doklady dojdou na OSSZ první pracovní den v měsíci,peníze dostanou zaměstnanci kolem 15 toho měsíce ..
      pokud lístek na peníze přinesou např. dnes,ihned pošlu,peníze dostanou .. lékař smí lístek na peníze vystavit max. tři dny dopředu .. a pak je čas ho poslat .. je to jen a jen na lidech ..

    • 30. 3. 2009 13:33

      all (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      Hm, a kdo vám hradí poštovné, když posíláte každé zvlášť ?

    • 30. 3. 2009 13:43

      Agáta (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      A jak doložíte kontrole, že zrovna ten den byl uschopněný? Když nechcete fotit, nemusíte, je to jen doporučení. A pokud chcete ušetřit na poštovným, můžete odnášet doklady osobně. Na PSSZ to je ale na půl dne vystát frontu.

    • 30. 3. 2009 13:47

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      Jak jsem psala v příspěvku dole, také kopírujeme a navíc nám ty kopie sociálka potvrzuje. Nevidím v tom nic špatného. V podstatě je to i takové aliby pro nás účetní, že se odevzdalo na OSSZ včas nejenom pracovní neschopnost začátek, lístky na peníze, konec apod.

    • 30. 3. 2009 13:52

      Agáta (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - Jiřinka - prosím
      Souhlasím, lepší je mít o 2 papíry navíc, než to dohledávat a pátrat v paměti, jak to tehdy vlastně bylo.

    • 30. 3. 2009 13:25

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      to chcete říct,že postupovala správně ?? to snad ne !!! já vše okamžitě posílám,pokud mám všechno potřebné ..

    • 30. 3. 2009 21:21

      bbc (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      S tím bych nesouhlasila , první část je v pořádku jinak na OSSZ je v zákoně uvedeno, že má zaměstnavatel předat neprodleně. te jestliže jste končila v polovině února měl předat ihned a ne až po zpracování mezd za únor. bbc. Pro příště, jestliže trvá pracovní neschopnost delší dobu máte právo si vyžádt po prvních 14 dnech lístek na peníze a pak jej můžete vyzvedávat u lékaře každý týden, aby Vám chodili pravidelně dávky z OSSZ.

    • 30. 3. 2009 21:46

      anonym (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      To jste mě fakt rozesmála. OSSZ vydaly vyjádření, že absolutně nestíhají dodržet 30 denní stanovenou lhůtu.

    • 31. 3. 2009 6:57

      xy5

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Co je to za nesmysl? Tím chcete říci, že lékaři budou vystavovat každý týden potvrz., že nemoc stále trvá, MÚ s ní naběhne na OSSZ, aby nemocný zam-ec netrpěl nedostatkem peněz? Lékaři se brání vystavovat potvrz. o trvání PN 1x za měsíc a Vy byste chtěla, aby ho vydávali každý týden a OSSZ nestačí vyplácet dávky, protože asi takový nárůst práce pro OSSZ (kromě mzdových účetních) nečekal nikdo.

    • 30. 3. 2009 13:23

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Je to zásadní chyba mzdové účetní,nechává si pouze lístek ke 14 kal.dni nemoci,pokud jste jí odevzdala včas lístek k 31.1.09,měla ho IHNED poslat se IV.dílem neschopenky,který jste jí snad také odevzdala a přílohou na správu,tam není na co čekat,jelikož vyměř.základ byl pro vás loňský rok.Když jste odevzdala konec neschopenky,měla ho rovněž IHNED odeslat na správu.Účetní neposílá neschopenky až po zpracování mezd,udělá si kopie dokladů,které má zasílat neprodleně na správu a podle nich zpracovává mzdy.Lístek na peníze,pokud nemoc přesahuje z měsíce do měsíce musíte mít pro sociálku,vaše mzdová je vůči zaměstnancům velice nezodpovědná.A rada pro vás? příště si lístek okopírujte a odešlete na správu sama,účetní dejte kopii.IV.díl a ukončení musí zaměstnavatel potvrdit,trvejte důrazně na tom,že tyto doklady musí ihned odeslat.Můžete si stěžovat na její postup u jejího nadřízeného,jinak asi nic.Opravdu je to od ní neseriozní jednání a nezodpovědné .. jak by se líbílo jí,že dostane peníze až tak dlouho ??? Nemám k tomu slov ...

    • 30. 3. 2009 13:32

      all (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Prosím vás, víte vůbec jak to chodí v organizacích ? Přijde pošta, jde na spisovnu, odtud nadřízenému, který poštu rozdělí - není-li v práci, klidně i další den, potom teprve předají mzdové účetní. Směr z organizace je podobný - pošta jde k vedoucímu k prohlédnutí a podpisu, potom na spisovou službu, ta klidně pošle až další den, jinak odvoz pošty taky není každý den. Takže týden je pryč, ani nemrknete a nic nenaděláte. Vedení má vymíněno, že k zaměstnancům pošta bez jejich parafy nesmí, a odejít z organizace také ne. Takže pojem - bez zbytečného odkladu je velmi relativní. Kromě toho zaměstnanci nemívají v pořádku - chybí podpisy atd.
      A navíc - můžete mi napsat, podle jakého zákony si doklady kopírujete ? Domnívám se, že toto není nikde dovoleno.

    • 30. 3. 2009 13:40

      xy5

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      **********************
      NESMÍTE posílat na OSSZ SAMA, musí jít přes zam-tele. Pokud to podle této rady uděláte, tak se peněz dočkáte ještě za delší dobu, protože oni to pošlou stejně na tu firmu. Nevím, kolik máte ve firmě zam-ců, ale kdyby měl zam-tel posílat každou neschopenku extra na OSSZ, tak se nedoplatí a MÚ v tom bude mít akorát binec. Úplně to stačí předat vše ihned na začátku měsíce ke zpracování. Na OSSZ mají na zpracování měsíc. Klidně se také mohlo stát, že paní nedodala vše v pořádku. Měla nemocná napsaný správně účet, podpis apod.? Ono to zpracování neschopenek není tak jednoduché, jak se zdá. Co když paní nastoupila a ihned onemocněla? To se pak stejně musí čekat až na zpracování mezd - takže to mohlo být ze str. firmy vše v pořádku. Těžko se to hodnotí, když to znáte jen z jedné strany.
      *************************

    • 30. 3. 2009 13:43

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Nevidím důvod, proč neposílat sama lístek na peníze? Zaměstnanec si nosí lístky na peníze sám na sociálku, mne jen přinese každý měsíc potvrzenou kopii ze sociálky. Žádný problém nikde není.

    • 30. 3. 2009 13:46

      xy5

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      tak pokud by si měli zam-ci nosit neschopenky, lístky na peníze sami na OSSZ, tak chudák MÚ - to nemůže dát dohromady
      pak se nedivím, že mají binec, kdo jim lístek dal, kdo nedal - pak se nemohou zam-ci divit, že se na někoho zapomene
      předávám na OSSZ proti podpisu vše - neschopenky, ošetřovačky i tzv. lístky na peníze (ne, že si to tam bude nosit každý jak chce) - musí mi souhlasit docházka, abych mohla zpracovat mzdy

    • 30. 3. 2009 13:52

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Je to na žádost zaměstnance a není důvod mu nevyhovět, MÚ dostává potvrzenou kopii ze sociálky.

      Je zbytečné se zde přít kdo jak to dělá. To máte jako se svíčkovou...postavíte deset kuchařek a každá ji má jinou a všechny mohou být super.

      Důležitý je výsledek a to je v tomto případě VČASNÁ výplata peněz za pracovní neschopnost.

    • 30. 3. 2009 13:56

      Agáta (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      I když se snažím sebevíc, doklady posílám neprodleně, ošetřovačka z poloviny ledna byla proplacena až minulý týden ve čtvrtek. Ale to by byla zase jiná debata.

    • 30. 3. 2009 13:56

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      pochopila jste,že mluvíme pouze o lístku k posledními dni v měsíci a že kopii musí dodat do mzdovky ??? nikdo nemluví o tom,že si tam mají dávat začátek a konec neschopenky ...

    • 30. 3. 2009 14:00

      R.K. (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Navíc, co se týče zpracování mezd - na to je snad v současné době, kdy se platí pouze prvních 14 dní potřeba pouze III. díl DPN. Ten čtvrtý se může odeslat na OSSZ ihned. Není třeba čekat na jejich zpracování.

    • 30. 3. 2009 15:15

      Anna (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >>>>>*************************

      >Navíc, co se týče zpracování mezd - na to je snad v
      >současné době, kdy se platí pouze prvních 14 dní potřeba
      >pouze III. díl DPN. Ten čtvrtý se může odeslat na OSSZ
      >ihned. Není třeba čekat na jejich zpracování.
      ***
      To může, ale bez lístku na peníze je to k ničemu...

    • 30. 3. 2009 13:48

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >Takže z druhé strany? zaměstnavatel ve firmě hodně let, náležitostmi a co kde se má vyplnit jsem za dotyčného prošla já, jakožto příbuzná účetní, podpis a ostatní bylo v pořádku.
      Já chápu, že toho kolikrát mzdovky mají hodně, ale na druhou stranu zde je třeba brát na zaměstnance spousty ohledů. Já bych si u mě ve firmě netroufla neposlat někomu doklady na ossz a mohla tím způsobit někomu vážné existenční potíže.
      Řekněte si upřímně, Vy byste sama sobě také poslala řádně vyplněné doklady až po měsíci? A lístek na peníze? na co peníze, stačí Vám to přece všechno až najednou....

      >**********************
      >NESMÍTE posílat na OSSZ SAMA, musí jít přes zam-tele.
      >Pokud to podle této rady uděláte, tak se peněz dočkáte
      >ještě za delší dobu, protože oni to pošlou stejně na
      >tu firmu. Nevím, kolik máte ve firmě zam-ců, ale kdyby
      >měl zam-tel posílat každou neschopenku extra na OSSZ,
      >tak se nedoplatí a MÚ v tom bude mít akorát binec.
      >Úplně to stačí předat vše ihned na začátku měsíce ke
      >zpracování. Na OSSZ mají na zpracování měsíc. Klidně se
      >také mohlo stát, že paní nedodala vše v pořádku. Měla
      >nemocná napsaný správně účet, podpis apod.? Ono to
      >zpracování neschopenek není tak jednoduché, jak se zdá. Co
      >když paní nastoupila a ihned onemocněla? To se pak
      >stejně musí čekat až na zpracování mezd - takže to mohlo
      >být ze str. firmy vše v pořádku. Těžko se to hodnotí,
      >když to znáte jen z jedné strany.
      >*************************

    • 30. 3. 2009 13:59

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >>Takže z druhé strany? zaměstnavatel ve firmě hodně
      >>let, náležitostmi a co kde se má vyplnit jsem za
      >dotyčného prošla já, jakožto příbuzná účetní, podpis a
      >ostatní bylo v pořádku.
      >Já chápu, že toho kolikrát mzdovky mají hodně, ale na
      >druhou stranu zde je třeba brát na zaměstnance spousty
      >ohledů. Já bych si u mě ve firmě netroufla neposlat
      >někomu doklady na ossz a mohla tím způsobit někomu vážné
      >existenční potíže.
      >Řekněte si upřímně, Vy byste sama sobě také poslala
      >řádně vyplněné doklady až po měsíci? A lístek na peníze?
      >na co peníze, stačí Vám to přece všechno až
      >najednou....

      ano,souhlasím s vámi,je to na lidech,jak se k věci postaví .. co problémů bylo s lékaři,aby vystavili doklad ke 14 dni,nevěděli co mají vůbec vystavit .. kdybychom lidem nepomohli,byli by bez peněz .. je to jen o citu k přístupu věci .. :-)
      >
      >>**********************
      >>NESMÍTE posílat na OSSZ SAMA, musí jít přes zam-tele.
      >>Pokud to podle této rady uděláte, tak se peněz
      >>dočkáte
      >>ještě za delší dobu, protože oni to pošlou stejně na
      >>tu firmu. Nevím, kolik máte ve firmě zam-ců, ale
      >>kdyby
      >>měl zam-tel posílat každou neschopenku extra na OSSZ,
      >>tak se nedoplatí a MÚ v tom bude mít akorát binec.
      >>Úplně to stačí předat vše ihned na začátku měsíce ke
      >>zpracování. Na OSSZ mají na zpracování měsíc. Klidně
      >>se
      >>také mohlo stát, že paní nedodala vše v pořádku. Měla
      >>nemocná napsaný správně účet, podpis apod.? Ono to
      >>zpracování neschopenek není tak jednoduché, jak se
      >>zdá. Co
      >>když paní nastoupila a ihned onemocněla? To se pak
      >>stejně musí čekat až na zpracování mezd - takže to
      >>mohlo
      >>být ze str. firmy vše v pořádku. Těžko se to hodnotí,
      >>
      >>když to znáte jen z jedné strany.
      >>*************************

    • 30. 3. 2009 13:55

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >>>>>
      >>>>>>Může se něčemu takovému vůbec člověk bránit?
      >>>
      >>>Je to zásadní chyba mzdové účetní,nechává si pouze
      >>>lístek ke 14 kal.dni nemoci,pokud jste jí odevzdala
      >>>včas
      >>>lístek k 31.1.09,měla ho IHNED poslat se IV.dílem
      >>>neschopenky,který jste jí snad také odevzdala a
      >>>přílohou
      >>>na správu,tam není na co čekat,jelikož vyměř.základ
      >>>byl
      >>>pro vás loňský rok.Když jste odevzdala konec
      >>>neschopenky,měla ho rovněž IHNED odeslat na
      >>>správu.Účetní
      >>>neposílá neschopenky až po zpracování mezd,udělá si
      >>>kopie
      >>>dokladů,které má zasílat neprodleně na správu a podle
      >>>nich zpracovává mzdy.Lístek na peníze,pokud nemoc
      >>>přesahuje z měsíce do měsíce musíte mít pro
      >>>sociálku,vaše
      >>>mzdová je vůči zaměstnancům velice nezodpovědná.A
      >>>rada
      >>>pro vás? příště si lístek okopírujte a odešlete na
      >>>správu sama,účetní dejte kopii.
      >**********************
      >NESMÍTE posílat na OSSZ SAMA, musí jít přes zam-tele.
      >Pokud to podle této rady uděláte, tak se peněz dočkáte
      >ještě za delší dobu, protože oni to pošlou stejně na
      >tu firmu. Nevím, kolik máte ve firmě zam-ců, ale kdyby
      >měl zam-tel posílat každou neschopenku extra na OSSZ,
      >tak se nedoplatí a MÚ v tom bude mít akorát binec.
      >Úplně to stačí předat vše ihned na začátku měsíce ke
      >zpracování. Na OSSZ mají na zpracování měsíc. Klidně se
      >také mohlo stát, že paní nedodala vše v pořádku. Měla
      >nemocná napsaný správně účet, podpis apod.? Ono to
      >zpracování neschopenek není tak jednoduché, jak se zdá. Co
      >když paní nastoupila a ihned onemocněla? To se pak
      >stejně musí čekat až na zpracování mezd - takže to mohlo
      >být ze str. firmy vše v pořádku. Těžko se to hodnotí,
      >když to znáte jen z jedné strany.

      lístek k poslednímu si poslat nebo dodat osobně na OSSZ může .. tam nic zaměstnavatel nevyplňuje .. a postačí mu,když předá kopii,že nemoc trvá !!!!!!!!!!
      >*************************

    • 30. 3. 2009 13:41

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Dle mého i tohle je o přístupu. Neschopnost byla ukončena 11. února, den na to předána na účtárně. Na ossz došlo 27. března. Nezlobte se na mě, ale pokud ve firmách všechno trvá takto, tak firma např. přichází i o lhůty na odvolání na čemkoliv?! to jistě ne, stačí to jen zařadit k akutnějším věcem...


      >Prosím vás, víte vůbec jak to chodí v organizacích ?
      >Přijde pošta, jde na spisovnu, odtud nadřízenému, který
      >poštu rozdělí - není-li v práci, klidně i další den,
      >potom teprve předají mzdové účetní. Směr z organizace
      >je podobný - pošta jde k vedoucímu k prohlédnutí a
      >podpisu, potom na spisovou službu, ta klidně pošle až
      >další den, jinak odvoz pošty taky není každý den. Takže
      >týden je pryč, ani nemrknete a nic nenaděláte. Vedení má
      >vymíněno, že k zaměstnancům pošta bez jejich parafy
      >nesmí, a odejít z organizace také ne. Takže pojem - bez
      >zbytečného odkladu je velmi relativní. Kromě toho
      >zaměstnanci nemívají v pořádku - chybí podpisy atd.
      >A navíc - můžete mi napsat, podle jakého zákony si
      >doklady kopírujete ? Domnívám se, že toto není nikde
      >dovoleno.

    • 30. 3. 2009 14:01

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >Dle mého i tohle je o přístupu. Neschopnost byla
      >ukončena 11. února, den na to předána na účtárně. Na ossz
      >došlo 27. března. Nezlobte se na mě, ale pokud ve
      >firmách všechno trvá takto, tak firma např. přichází i o
      >lhůty na odvolání na čemkoliv?! to jistě ne, stačí to
      >jen zařadit k akutnějším věcem...

      tak to je síla .. mě samotné se stalo,že účetní mého syna mi řekla,že lístky nosí osobně,aby jí potvrzdili kopii,když jsem chtěla tu kopii vidět,tak řekla,že nic nemá .. a nakonec je mi prý h.... po tom,jak ona to dělá .. vyloženě byla sprostá a syn dva měsíce bez peněz ... !!!!!!!
      >
      >
      >>Prosím vás, víte vůbec jak to chodí v organizacích ?
      >>Přijde pošta, jde na spisovnu, odtud nadřízenému,
      >>který
      >>poštu rozdělí - není-li v práci, klidně i další den,
      >>potom teprve předají mzdové účetní. Směr z organizace
      >>je podobný - pošta jde k vedoucímu k prohlédnutí a
      >>podpisu, potom na spisovou službu, ta klidně pošle až
      >>další den, jinak odvoz pošty taky není každý den.
      >>Takže
      >>týden je pryč, ani nemrknete a nic nenaděláte. Vedení
      >>má
      >>vymíněno, že k zaměstnancům pošta bez jejich parafy
      >>nesmí, a odejít z organizace také ne. Takže pojem -
      >>bez
      >>zbytečného odkladu je velmi relativní. Kromě toho
      >>zaměstnanci nemívají v pořádku - chybí podpisy atd.
      >>A navíc - můžete mi napsat, podle jakého zákony si
      >>doklady kopírujete ? Domnívám se, že toto není nikde
      >>dovoleno.

    • 30. 3. 2009 13:53

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      .. na doporučení OSSZ,jinak nemám v ruce žádný podklad např.k OŠ,ale i nemocenské .. nikde to zakázané není .. bez kopie OŠ nemám v ruce vlastně žádný doklad,že OŠ měla .. to,co vymysleli,je nesmysl,doklady pryč ze mzdovky a přitom vést evidenci .. jak budete dělat EL,najdou vám chybu,jako podklad mám pouze kopii OS od kdy do kdy trvalo .. jinak vůbec nic ..

    • 30. 3. 2009 13:56

      R.K. (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Také si všechny doklady, které odesílám kopíruju.Děláme to tak léta. Specielně u OSSZ se mi to už několikrát vyplatilo.

    • 30. 3. 2009 14:00

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      To je pravda, v roce 2008 žádal jeden zaměstnanec o důchod a OSSZ "ztratila" jeho ELDZ za rok 2007, nám poslali výzvu, že jsme jej neodevzdali. Potvrzená kopie ELDZ jim doslova vyrazila dech, řešila to až Praha.
      Může se to stát i u přehledů a pod......

    • 31. 3. 2009 23:56

      AM (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      V pátek 27.3.2009 chtěla OSSZ, abych jim nafaxovala přihlášku k nemoc. pojištění z roku 2005 (hromadné seznamy). Nebyla povinnost si nic kopírovat, ale kdybych neměla kopii, nevím, co bych jim poslala a jak bych prokazovala, že chyba nebyla na mé straně. A to OSSZ zjistila teď, když likviduje nemoc. dávky z poloviny února 2009!!! Paní žije sama a má čekat měsíc a půl na nem. dávky? Také radím zaměstnancům, kteří jsou dlouhodobě nemocní, ať si dávají nejméně 2x v měsíci potvrzení o trvání nemoci.

    • 30. 3. 2009 13:58

      xy5

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      pokud si to nekopírujete, tak je to Vaše chyba - souhlasím s těmi, kteří ofocují - je to doporučeno z OSSZ/ČSSZ (hlavně, že je 6 stejnopisů na neschopenky/5 na ošetřovné a pak je ještě musí MÚ ofocovat) - vždyť byste nedala dohromady výplaty, ELDP apod.
      a to nemluvím o kontrolách, jak byste příp. spory řešila?

    • 30. 3. 2009 14:10

      Lu. (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >>>
      >>>Prosím vás, víte vůbec jak to chodí v organizacích ?
      >>>Přijde pošta, jde na spisovnu, odtud nadřízenému,
      >>>který
      >>>poštu rozdělí - není-li v práci, klidně i další den,
      >>>potom teprve předají mzdové účetní. Směr z organizace
      >>>je podobný - pošta jde k vedoucímu k prohlédnutí a
      >>>podpisu, potom na spisovou službu, ta klidně pošle až
      >>>další den, jinak odvoz pošty taky není každý den.
      >>>Takže
      >>>týden je pryč, ani nemrknete a nic nenaděláte. Vedení
      >>>má
      >>>vymíněno, že k zaměstnancům pošta bez jejich parafy
      >>>nesmí, a odejít z organizace také ne. Takže pojem -
      >>>bez
      >>>zbytečného odkladu je velmi relativní. Kromě toho
      >>>zaměstnanci nemívají v pořádku - chybí podpisy atd.
      >>>A navíc - můžete mi napsat, podle jakého zákony si
      >>>doklady kopírujete ? Domnívám se, že toto není nikde
      >>>dovoleno.
      >
      >pokud si to nekopírujete, tak je to Vaše chyba -
      >souhlasím s těmi, kteří ofocují - je to doporučeno z
      >OSSZ/ČSSZ (hlavně, že je 6 stejnopisů na neschopenky/5 na
      >ošetřovné a pak je ještě musí MÚ ofocovat) - vždyť
      >byste nedala dohromady výplaty, ELDP apod.
      >a to nemluvím o kontrolách, jak byste příp. spory
      >řešila?
      No a jsme u toho, jak tento stát pořád zvyšuje náklady zaměstnavatelům:
      1. platí se náhrada polovina se může odečíst z odvodů
      2. fotit doklady = náklady na papír, barvu, opotřebení
      3. odesílat doklady neprodleně = obálky + poštovné, samozřejmě doporučeně.
      4. pokud předávat osobně na OSSZ, tak náklady na dopravu a čas
      účetní.
      A lidem se pak peníze dostanou až někdy.
      >

    • 30. 3. 2009 14:18

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Věřím, že každý zaměstnanec, který zůstane 2-3 měsíce bez financí,rád zaplatí šetřivému zaměstnavateli výdaje spojené se zasláním neschopenky....
      promiňte, ale nad některými příspěvky zůstává rozum stát.
      Pokud skončí neschopnost 11. února, je mi jasné, že peníze mi dřív, jak ke konci března nedojdou. Věřím však, že alespoň do konce toho února by zaměstnavatel mohl zpracovat tuto neschopenku a odeslat na příslušný úřad.
      Tímto jednáním dojdeme akorát tak k tomu, že veškeré nemocenské bude vyplácet za celou dobu jen a jen zaměstnavatel - ať si sám poslouchá stížnosti občanů,ne?!


      >No a jsme u toho, jak tento stát pořád zvyšuje náklady
      >zaměstnavatelům:
      >1. platí se náhrada polovina se může odečíst z odvodů
      >2. fotit doklady = náklady na papír, barvu, opotřebení
      >
      >3. odesílat doklady neprodleně = obálky + poštovné,
      >samozřejmě doporučeně.
      >4. pokud předávat osobně na OSSZ, tak náklady na
      >dopravu a čas
      >účetní.
      >A lidem se pak peníze dostanou až někdy.
      >>

    • 30. 3. 2009 14:40

      Lu. (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Máte špatnou zkušenost,já coby mzdovka se snažím seč to jde, ale ty náklady jsem napsala pro představu, ne pro kritiku.Starý způsob vzplácení nem.dávek byl jednodužší a přehlednější.Ale co je v tomto státě jednoduché a přehledné, to se musí zrušit.Dělám mzdovku již dvacet let, tak vím o čem mluvím.

    • 30. 3. 2009 14:43

      all (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      No teď jsem četla na jednom serveru - vyjádření OSSZ nestíhají v žádném případě ve stanovené lhůtě do 30 dnů vyplácet. Takže ono to může být problém spíše tam, než u mzdové účetní.

    • 30. 3. 2009 14:54

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Tak že by nám zpříjemnili Vánoce? :-D
      Já už nemám slov, každopádně náš problém už začal u mzdovky...jelikož to ukončení přišlo až tento pátek poštou. :-(
      >
      >No teď jsem četla na jednom serveru - vyjádření OSSZ
      >nestíhají v žádném případě ve stanovené lhůtě do 30 dnů
      >vyplácet. Takže ono to může být problém spíše tam, než
      >u mzdové účetní.

    • 30. 3. 2009 13:34

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Děkuji moc. Jsem také účetní, ale zatím jsem neměla nové neschopenky. Jedná se o člena rodiny. Tu účetní jsem příliš nechápala, nejdříve si vymýšlelal naprosté nesmysly, tak jsem podotkla, že jsem také účetní a mluvila jsem i s ossz. Dokonce prohodila něco jako "já přece nebudu otvírat mzdy kvůli jednomu zaměstnanci"....nevím proč otvírat mzdy, ale už jen důvod "kvůli jednomu zaměstnanci" mě zvedá ze židle.
      Lépe se dá pochopit, že zaměstnavatel nemá na výplaty a výplaty nepošle, než to, že mzdovka není schopná dát razítko na papír a poslat ho dál :-(
      Všechny části neschopenky obdržel zaměstnavatel ihned ten den. Lístek na peníze 2., jelikož prvního byla neděle. Doklady předával osobně, tedy žádné zdržování poštou...
      Problém je tam asi v tom, že v jednom městě mají výrobnu s jednou účetní, ale ta doklady přeposílá do jiného města - a zaměstnanec jako takový v podstatě s centrálou ani jednat nemůže.I tak si myslím, že lístek na peníze jsou schopní poslat. Příště ten lístek opravdu raději pošleme sami. Ale i s tím ukončením je to nepříjemné, to sami poslat nemůžeme. A podle jejich teorie, když budu marození končit např. prvního v měsíci (lístek na peníze už logicky řešit nebudu), tak oni to pošlou 20. měsíce následujícího...
      Bohužel při dotazu na ossz, jak je tohle možné mi bylo pouze řečeno, že "mělo by se to posílat okamžitě"....

      A když ne, tak zaměstnanče drž ústa a buď rád, že máš práci :-(

    • 30. 3. 2009 13:40

      www (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      Také jsem účetní a stejně jako vás mne spousta věcí zvedá ze židle. Bohužel je vše o lidech. Jinak jak píše mzdovka, také si veškeré dokumenty, doklady, které dávám z rukou kopírují a ještě si kopii nechávám potvrdit. Nebudu přeci sušit konec prac. neschopnosti od např. 2.3. až do zpracování mezd za březen tedy do 15.4., vždyť potom Ti lidé peníze dostávají po 2 - 3 měsících a kdopak jim počká s placením za bydlení, energie nebo snad lékař či lékárník v lékarně?

    • 30. 3. 2009 14:22

      mzdovka (neregistrovaný)

      Re: Nemocenská - dělají si ze mě srandu?
      >Děkuji moc. Jsem také účetní, ale zatím jsem neměla
      >nové neschopenky. Jedná se o člena rodiny. Tu účetní
      >jsem příliš nechápala, nejdříve si vymýšlelal naprosté
      >nesmysly, tak jsem podotkla, že jsem také účetní a
      >mluvila jsem i s ossz. Dokonce prohodila něco jako "já
      >přece nebudu otvírat mzdy kvůli jednomu
      >zaměstnanci"....nevím proč otvírat mzdy, ale už jen důvod "kvůli jednomu
      >zaměstnanci" mě zvedá ze židle.
      >Lépe se dá pochopit, že zaměstnavatel nemá na výplaty
      >a výplaty nepošle, než to, že mzdovka není schopná dát
      >razítko na papír a poslat ho dál :-(
      >Všechny části neschopenky obdržel zaměstnavatel ihned
      >ten den. Lístek na peníze 2., jelikož prvního byla
      >neděle. Doklady předával osobně, tedy žádné zdržování
      >poštou...
      >Problém je tam asi v tom, že v jednom městě mají
      >výrobnu s jednou účetní, ale ta doklady přeposílá do jiného
      >města - a zaměstnanec jako takový v podstatě s

      jak jsem již psala,také mám zkušenosti se mzdovkami,které vlastně člověk "otravuje",když chce mít vše vpořádku .. ale nesjou všechny stejné .. myslím,že je víc těch,co člověku poradí a pomohou ..



      >centrálou ani jednat nemůže.I tak si myslím, že lístek na
      >peníze jsou schopní poslat. Příště ten lístek opravdu
      >raději pošleme sami. Ale i s tím ukončením je to
      >nepříjemné, to sami poslat nemůžeme. A podle jejich teorie,
      >když budu marození končit např. prvního v měsíci (lístek
      >na peníze už logicky řešit nebudu), tak oni to pošlou
      >20. měsíce následujícího...
      >Bohužel při dotazu na ossz, jak je tohle možné mi bylo
      >pouze řečeno, že "mělo by se to posílat okamžitě"....
      >
      >A když ne, tak zaměstnanče drž ústa a buď rád, že máš
      >práci :-(
      >

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).