Re: OSVČ - pokladna
Ale co zmiňovaný § 39 odst. 3 zákona o správě daní a poplatků: Daňový subjekt, který v rámci své podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti přijímá nebo vydává platby v hotovosti, je povinen vést průběžně evidenci těchto plateb, pokud nezaznamenává údaje o těchto platbách v jiné evidenci stanovené zákonem. - Z toho usuzuji, že když přijímá peníze v hotovosti tak by měl vést pokladnu - což je ta průběžná evidence.
Jaké máte zkušenosti z praxe, jak to vedete vy?
Re: OSVČ - pokladna
Postačí jen seznam přijatých úhrad - např v excelu,nemusí být klasická pokladna
Re: OSVČ - pokladna
Já už jsem tedy začala a mám to zpracováno v excelu, jako příjmy tam mám úhrady těch faktur a výdajem z pokladny (né daňovým, výdaje uplatňuje %) úhrady SP a ZP a osobní spotřebu a průběžně počítaný konečný zůstatek. Proti tomu nebude mít nikdo nic, ne, případná kontrola.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
31. 3. 2009 6:50
Dobrý den,
OSVČ začala podnikat v roce 2008, uplatňuje výdaje % a peníze přijímá v hotovosti.
Chápu správně §39 odst. 3 zákona o správě daní a poplatků, že OSVČ, která příjímá peníze v hotovosti musí vést pokladnu?
Nerada bych ho zbytečně tlačila do něčeho co nemusí.
Děkuji