OSVČ - pokladna

  • (neregistrovaný)

    31. 3. 2009 6:50

    Dobrý den,

    OSVČ začala podnikat v roce 2008, uplatňuje výdaje % a peníze přijímá v hotovosti.


    Chápu správně §39 odst. 3 zákona o správě daní a poplatků, že OSVČ, která příjímá peníze v hotovosti musí vést pokladnu?

    Nerada bych ho zbytečně tlačila do něčeho co nemusí.

    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 3. 2009 7:13

      anda (neregistrovaný)

      Re: OSVČ - pokladna
      Evidence příjmů dle mého neznamená vedení pokladny. Evidence příjmů, je záznam o přijatých plabách.
      Tedy pokladnu vést nemusí.

    • 31. 3. 2009 7:17

      Peťka (neregistrovaný)

      Re: OSVČ - pokladna
      Ale co zmiňovaný § 39 odst. 3 zákona o správě daní a poplatků: Daňový subjekt, který v rámci své podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti přijímá nebo vydává platby v hotovosti, je povinen vést průběžně evidenci těchto plateb, pokud nezaznamenává údaje o těchto platbách v jiné evidenci stanovené zákonem. - Z toho usuzuji, že když přijímá peníze v hotovosti tak by měl vést pokladnu - což je ta průběžná evidence.

      Jaké máte zkušenosti z praxe, jak to vedete vy?

    • 31. 3. 2009 7:19

      akras (neregistrovaný)

      Re: OSVČ - pokladna
      Postačí jen seznam přijatých úhrad - např v excelu,nemusí být klasická pokladna

    • 31. 3. 2009 7:21

      Peťka (neregistrovaný)

      Re: OSVČ - pokladna
      Já už jsem tedy začala a mám to zpracováno v excelu, jako příjmy tam mám úhrady těch faktur a výdajem z pokladny (né daňovým, výdaje uplatňuje %) úhrady SP a ZP a osobní spotřebu a průběžně počítaný konečný zůstatek. Proti tomu nebude mít nikdo nic, ne, případná kontrola.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).