Oceňování zásob DE

  • (neregistrovaný)

    3. 4. 2009 12:01

    Ahoj,
    provozuji eshop, vedu DE. Zboží od dodavatelů mi chodí poštou a podle toho, kolik odeberu buď platím, nebo neplatím poštovné. Celkovou částku zanáším do výdajů, není mi ale jasné, jak je to s oceněním takového zboží. doposud jsem to dělala tak, že jsem zboží zanesla do skladu s jeho velko cenou určenou dodavatelem, poštovné jsem tam nijak nezapočítávala. Nevím ale zda je to tak správně. Na FÚ mi řekli, že pošotvné k velkoceně zásob připočítávat nemám, protože jsem již celkovou částku zanesla do výdajů, zákon o dani z příjmů ale říká, že zásoby se oceňují cenou pořízení + náklady na dopravu. V praxi si to ale nějak neumím představit.... Ve skladu mám nastavené pevné ceny, které měním jen v případě zlevnění nebo zdražení zboží dodavatelem (cca 1x za rok), kdybych musela pošotvné připočítávat, musela bych cenu ve skladu neustále měnit, nebo si poštovné psát zvlášť a na konci roku ho rozpočítat mezi jednotlivé zboží, ale to by asi nešlo.... Budu vděčná za jakoukoliv radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 4. 2009 16:43

      K2 (neregistrovaný)

      Re: Oceňování zásob DE
      Pokud vedete DE, tak snad oficiální povinnost oceňovat zásoby nemáte. A jak si to vedete pro sebe, abyste měla přehled, to je jen vaše věc.

    • 3. 4. 2009 20:03

      JS (neregistrovaný)

      Re: Oceňování zásob DE
      Taky účtuju eshop. Dělám jenom DE, sklad si vede majitelka sama. Do skladové evidence dáváme cenu bez poštovného. Já při účtování DE vedu pod samostatným "účtem" náklady spojené s pořízením zboží. V rekapitulaci (kde se ukazují celkové součty za prodej zboží, nákup zboží, mzdy, soc. a zdrav. pojistné, režii, apod.) to mám zařazené pod nákup zboží. Jsem schopna majitelce říct, kolik celkem zaplatila za dané období. (nákupní cena včetně poštovného). Ale na celkový příjem na sklad to pasovat nebude.
      Marži porovnávám z rekapitulace, takže je zohledněno i poštovné.
      Doufám, že to je trošku srozumitelné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).