Re: Fakturace - přelom roku
my máme to samé - fakturujeme na etapy. ve smlouvě o dílo je přesně napsané, kdy bude poslední faktura - po předání a převzetí předmětu díla a odstranění vad a nedodělků.samozřejmě že to vždycky není v jednom roce, nebo v rámci jednoho roku ale měsíc ano a pak až po odstranění třeba za 2 měsíce. Takže pokud máte smluvně dojednáno, že budete fakturovat ... pak bych asi fú rozporovala.
Re: Fakturace - přelom roku
Cituji paní z FÚ: když mám v jednom roce výdaje k zakázce, tak tam musím mít i zisk a ne zisk až v dalším roce.
Re: Fakturace - přelom roku
Určitě jste měli v r. 06 zaúčtovat rozpracovanou zakázku-tj. všechny náklady mat.+subky+mzdy. Náš technik mi vždy na konci roku musí rozpoložkovat, které náklady se týkají tohoto roku a které vyplacené mzdy za prosinec sem taky patří. Protože jestli vyfa v lednu-chápu, že jste stav. firma-tohoto už moc neuděláte a jenom fakturujete.Trochu i když nerada s p.z FÚ souhlasím.
Re: Fakturace - přelom roku
Nejsme stavební firma, projektujeme = prodáváme služby. Práce na projektu probíhaly i v lednu. Poslední faktura se vystavila po dokončení díla. Ve smlouvě s investorem je uvedeno, kdy se budou vystavovat jednotlivé faktury a že poslední faktura mu bude předána s dokončeným dílem. Je obvyklé vystavit fakturu až po dokončením zakázky.
Re: Fakturace - přelom roku
Postup FU je správný. Opravdu jste měli účtovat o nedokončené.Vystavení faktury a DUZP je věcí smlouvy, ale časová souvislost výnosů a nákladů u Vás byla významně porušena.
Správně jste měli všechny náklady od poslední fakturace naúčtovát jako rozpracováné 121/611 a nebo aspoň 385/602(to neni správně účetně, ale na základ daně má stejný vliv. Musíte si uvědomit, že v roce 2006 jste měli v nákladech něco, k čemu neni zisk což v účetnictví nelze
Re: Fakturace - přelom roku
Můžete podat dodatečné za rok 2007. Pokud jste o NV nikdy neúčtovali FU pravděpodobně rozšíří kontrolu i na tento rok.Jak něco najdou, ví že se chyba opakuje.Téměř každá firma má na konci roku rozpracovanost, pokud se nejedná jen o nákup a prodej (pak je zboží na skladě).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
15. 4. 2009 21:40
Jsme s.r.o., vedeme podvojné účetnictví, velkou zakázku s mnoha subdodavateli jsme dle smlouvy investorovi fakturovali po částech (na 3 faktury), dvě faktury v listopadu 06 a třetí faktura v dalším roce při odevzdání poslední části zakázky v lednu 07. V prosinci 06 nám byly vystaveny faktury od subdodavatelů, které jsme proplatili v lednu 07. Daňová kontrola přišla na rok 06 a tvrdí, že jsme měli třetí fakturu z 07 přiřadit do stejného účtovacího období, kdy jsme měli výdaje ( prosincové faktury 06). Nyní bychom měli dodanit zisk za rok 06 a platit penále. Poradí mi někdo, jestli je to správný postup FÚ ???
Za rok 07 jsme zaplatili daň i DPH ze třetí faktury.