Vyslání zaměstnanců do EU bo z EU do ČR

  • (neregistrovaný)

    18. 4. 2009 14:02

    Dobré odpoledne,

    prosím o rady a zkušenosti týkající se vysílání zaměstnanců z čech do zemí EU a naopak.
    Máme zaměstnance, které chceme dočasně vyslat (na cca 3 měsíce) do Rakouska k mateřské společnosti. Před jejich odjezdem si zajistí formuláře E101 - potvrzující příslušnost k českým právním předpisům a nechají si vystavit evropský průkaz pojištění. Je třeba uzavřít s mateřskou firmou nějakou "smlouvu o vyslání"? Jestli správně uvažuji takový zaměstnanec bude platit veškeré odvody a daně v ČR. Pro rakouskou matku se tato situace z pohledu mezd nějak týká? Bude se muset někde registrovat a platit nějaké odvody za naše zaměstnance?

    A situace opačná, kdy matka vyšle zaměstnance k nám na stejnou dobu, placeni budou od matky. Bude to pro mě jako mzdovku něco znamenat? Budu tyto zaměstnance někam hlásit či je někde uvádět? Budu za něco platit nějaké odvody nebo daně (v případě, že doloží formulář E101 z rakouské sociálky)?

    Prosím o rady, jsem v této oblasti začátečník a budu vděčná za jakoukoli pomoc.

    Renata

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).