Hlavní navigace

Silniční daň-platit či neplatit

• (neregistrovaný) 78.136.161.---

6. 5. 2009 18:58

Prosím musíme platit silniční daň pokud vlastníme 1 auto osobní a 1 autobus- majetek firmy.Po celý rok je pronajímáme na Slovensko cest. kanceláři. Ta nám za celý rok platí jednorázově nájemné koncem roku.Takže jezdí jen po Slovensku a né po Česku.Dnes jsem mluvila s paní účetní ze Slovenska a ta mi tvrdila,že silniční daň za tyto auta nemůže platit,protože neví kam.Oni je platí podle SPZ k příslušnému Fú.Kdysi jsem se ptala na Fú u nás a tvrdili,že ji musím platit,ale nevím proč? Nevykazuji žádné jízdy- prostě tomu nerozumím- je to Kocourkov,prosím ví někdo něco o této problematice.Budu vděčná za každou radu. Díky

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 5. 2009 22:34

zt (neregistrovaný) 213.168.160.---

Re: silniční daň-platit či neplatit
      Nevím jestli Vám tímto nějak pomůžu, ale podělím se : naše fima provozovala tahače návěsů celý rok v EU. Tahače do CZ ani jednou nepřijeli, což se dá doložit mýtným v případě potřeby. Ale tahače měly české RZV, byly registrovány na nás jako provozovatele. Přiznání k sil. dani jsem opravovala : vozidlo nad 12t, značky nebyly v depozitu, zaplatit jsme museli jako by byly provozovány v CZ. Dlouho jsem si tenkrát s paní na FÚ povídala, aby mi to bylo "tak nějak" jasné. A jen tak pro zajímavost: 1 tahač měl ve Francii totální havárku. Byl na leasing,dohady s leas.společností,vyproštění,odtah do CZ,uklid dálnice,vše jsme zaplatili aby nám franc.úřad vrak a zboží vydal.a co myslíte? nehoda se stala v červenci, ale sil.daň jsme platili za ceký rok: dle FÚ značky nebyly v depozitu, tudíž mohlo jezdit.Nojo,ale do depozitu je nikdo bez TP který má leas.společnost nedá,povídám. Odpověď FÚ : bohužel, zaplaťte. snad se někdo ještě připojí, a i já budu zase k sil.dani vědět o trochu víc.

• 6. 5. 2009 23:05

Cyril (neregistrovaný) 77.236.194.---

Re: silniční daň-platit či neplatit
      --------------